PDA

Vis full versjon : lys problemer 01 volvo s80



Polars80
27/04/18, 23:06
heisann det har seg sånn at min s80 mangler markeringslys H.foran men det tennes når jeg tråkker på bremsen :O lurte jo på om noen hadde opplevd det å hva det kunne stamme fra :)

jiha1968
28/04/18, 08:38
Har du gjort noe arbeid på bilen før symptomet viste seg? (byttet til LED-pærer, montert hengerfeste, koblet bilstereo, løsnet på noe?)

Er parklys høyre bak (og H.F) 100% OK?

Polars80
28/04/18, 16:29
Har du gjort noe arbeid på bilen før symptomet viste seg? (byttet til LED-pærer, montert hengerfeste, koblet bilstereo, løsnet på noe?)

Er parklys høyre bak (og H.F) 100% OK?

park høyre foran forsvinner også men mistenker at problemet stammer fra hengerkontakten Noen tips? bilen er ikke endret noe på siden jeg kjøpte den

jiha1968
29/04/18, 01:41
Sjekk jording fra høyre baklykt til karosseriet veldig nøye.

Har du et Voltmeter kan du jo se om du kan måle noe spenning på en av de to sorte jordingsledingene på baklykta med park og bremselys aktivert samtidig.
(sort målepinne til batterijord/karosseri, rød målepinne på jordingsbaner/sorte ledninger i baklykt)

Tilhengerkontakten kan du vanligvis koble ut med kontakt-skjøten i nærheten av batteriet. (På biler fra 2005 er det TRM-modul som bedre isolerer bort eventuelle feil i tilhengerkontakten fra resten av bilen)