PDA

Vis full versjon : Hvor mange pedal sensorer?



Torsen67
25/04/18, 18:17
Hei. Hvor mange pedal-sensorer har jeg?
V70, 2002 mod D5
Feilkoder:
ECM-940A brake pedal position sensor
BCM-0103 pedal position sensor. Trodde sistnevnte var for brems.
Kan si at Cruise-control lyser men ikke virker.

Torsen67
25/04/18, 22:19
Fikk noen svar på FB: ETM feilkoder. Utslitt Throttle position sensor. Da må du gjøre en av to ting. Enten bytte til ny ETM, eller bestille contactless tps på ebay og gjøre jobben selv

Sensoren er TPS Throttle Position Sensor. Den sitter inni ETM. Boksen er dyrere enn fiksen fra ebay. Du må enten ha ny boks, eller rense denne og bytte TPS. Bremse sensoren vet jeg ikke hvor sitter, men feilen der hører til ETM

Det er ikke easy fix. Ligger ute videoer på YouTube og forklaringer osv. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F39 1232582656

https://youtu.be/P1-9hDdpPmA

Noen her inne som har gjort denne jobben tidligere?

FroBe
26/04/18, 06:28
Har dieselmotorer fra 2002 samme type gasspjeld som bensinmotorer fra 1998-2001?

MadAss
26/04/18, 11:15
Har dieselmotorer fra 2002 samme type gasspjeld som bensinmotorer fra 1998-2001?Nei.
Dieselmotorane har heller ikkje gasspjeld. Dei har spjeld, men ikkje som følger gasspedalen slik som bensinerane. Spjeldet på dieselmotorane er der i henhold til bla resirkulering av eksos og stopp av motor.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

locked
27/04/18, 15:54
Nei.
Dieselmotorane har heller ikkje gasspjeld. Dei har spjeld, men ikkje som følger gasspedalen slik som bensinerane. Spjeldet på dieselmotorane er der i henhold til bla resirkulering av eksos og stopp av motor.

Dette gjeld vel berre Euro4? Euro3 er vel utan spjeld?

BTW:

ECM-940A brake pedal position sensor (Følgefeil frå feilkode i BCM)
BCM-0103 pedal position sensor. Fiks denne feilen så kan du slette den andre feilen i ECM.


Fikk noen svar på FB: ETM feilkoder. Utslitt Throttle position sensor. Da må du gjøre en av to ting. Enten bytte til ny ETM, eller bestille contactless tps på ebay og gjøre jobben selv

Sensoren er TPS Throttle Position Sensor. Den sitter inni ETM. Boksen er dyrere enn fiksen fra ebay. Du må enten ha ny boks, eller rense denne og bytte TPS. Bremse sensoren vet jeg ikke hvor sitter, men feilen der hører til ETM
Dette har ingen ting med din bil å gjere. Det er berre bensinmotorane som har ETM.

MadAss
27/04/18, 15:59
Dette gjeld vel berre Euro4? Euro3 er vel utan spjeld?

BTW:

ECM-940A brake pedal position sensor (Følgefeil frå feilkode i BCM)
BCM-0103 pedal position sensor. Fiks denne feilen så kan du slette den andre feilen i ECM.


Dette har ingen ting med din bil å gjere. Det er berre bensinmotorane som har ETM.Stemmer ang Euro4. Tenkte for nytt :)

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Torsen67
03/05/18, 17:10
Ok, men har jeg en annen form for gass-sensor da?

Torsen67
03/05/18, 17:29
Etter hva jeg har lest meg til.
ECM-940A er pedal posisjons sensor.
BCM-0103 Er den sensoren som sitter på bremsekraftforsterkeren. Er visst førstnevnte som holder igjen Cruice kontrollen.

MadAss
04/05/18, 14:05
Etter hva jeg har lest meg til.
ECM-940A er pedal posisjons sensor.
BCM-0103 Er den sensoren som sitter på bremsekraftforsterkeren. Er visst førstnevnte som holder igjen Cruice kontrollen.Disse feilkodene er same feil, berre at eine feilkoden er lagra i Brake Control Modul (BCM) og den andre som en følgefeil i Engine Control Modul (ECM).

Om en går inn på feilkode ECM-940A, vil ein få beskjed om feilsøke feil i BCM.

Du har ingen feil på gasspjeld. Feilen ligg ved den utvendige sensoren i bremskraftforsterkeren eller kabelane til denne.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk