PDA

Vis full versjon : T8 kun bruk at bensineren



stera
22/03/18, 12:30
Selv i hybridmodus ser det for meg ut som om når bensinmotoren er i drift lades samtidig batteriet.
Hadde vært en fin sak om det gikk an å velge bort el-drift fullstendig (f.eks. spare fullt batteri til man ankommer tett bebyggelse, el.l.).
Er dette mulig? Lading under kjøring øker vel også bensinforbruket..?

VoƖvolog
22/03/18, 12:38
Det er vel bare å trykke på "hold", så bruker bilen bare batteriet i veldig lav fart/stillestående.

Det kan godt hende bilen lader litt under kjøring i hybridmodus, men det kan være for å få inn litt strøm i et helt tomt batteri. Ut over det, så vil bilen også bruke strøm den får fra regenerering. Den sparer ikke regenereringsstrømmen til neste gang du skal lade.

stera
22/03/18, 13:40
Det er vel bare å trykke på "hold", så bruker bilen bare batteriet i veldig lav fart/stillestående.

Det kan godt hende bilen lader litt under kjøring i hybridmodus, men det kan være for å få inn litt strøm i et helt tomt batteri. Ut over det, så vil bilen også bruke strøm den får fra regenerering. Den sparer ikke regenereringsstrømmen til neste gang du skal lade.

Jeg forstår det med "Hold" men mitt spørsmål er: Hvorfor går det ikke å sjalte ut alt som har med el-drift/lading og bruke bilen som ren bensinbil inntil en velger å bruke strøm.

VoƖvolog
22/03/18, 15:37
Hvis du setter bilen i Dynamic og skrur på Hold da?

Daniel V
22/03/18, 16:00
Utifra synsing, så tipper jeg ikke det er mulig pga avgifter. Rett og slett fordi at du som forbruker, ikke skal ha muligheten til å kjøre din egen bil, som du har fått avgiftslette på fordi den er hybrid, på en måte som tar bort det "miljøvennlige" aspektet ved den.

-Tommy
23/03/18, 07:12
Utifra synsing, så tipper jeg ikke det er mulig pga avgifter. Rett og slett fordi at du som forbruker, ikke skal ha muligheten til å kjøre din egen bil, som du har fått avgiftslette på fordi den er hybrid, på en måte som tar bort det "miljøvennlige" aspektet ved den.
Tror nok at du er inne på noe her ja. Blir vel litt samme prinsippet som at man ikke får lov å fjerne Start/stopp funksjonen på biler som er blitt solgt med dette.