PDA

Vis full versjon : 960 95+ EL-kontakt hengerfeste



AndreLuddvik
16/07/10, 09:35
Heisann!

Skal montere hengerfeste på min 960 sedan, og så da på MECA.no at de solgte elnett, som var klart til å plugge rett i ferdig kontakt på bilen, men er dette noe alle 960er har, eller er det en tilleggs greie du kan kjøpe hos volvo, og så får du denne kontakten?

Produktet har artikkelnummer 1330-010828 hos meca.

Fint hvis noen kjenner til om det er noe ferdigopplegg, så slipper jeg å stjele strøm bak lyktene? :-)

Havard89
16/07/10, 15:12
har allerede opplagt på min so kan ikkje hjelpe deg so mykje der, men kan hende at kontakta i elnettet ligg på alle, den finn du på venstresida der som el-antenna er festa. Er ei lang smal kontakt. Om du er heldig treng du berre derfrå og ned til hengarfeste..

AndreLuddvik
16/07/10, 17:18
Okei, takker for det, får ta vekk veggen og se om eg finner kontakten... får elnettet på tirsdag, så da får vi se om det er bolt on, eller om jeg må fram med kabelsko settet =)

boman
17/07/10, 12:05
Mener at det veldig ofte ligger klart på 940 (ihvertfall de siste årsmodellene), så vil tro det også ligger klart på de fleste 960.
Hvis du må frem med kabelsko så kan det være at du må/bør legge opp kabler helt fra sikringsboksen for å slippe å få pærefeil når du kobler på henger, så det beste er å bruke kontakta om du har den i bilen ;)

Nibakkern
21/07/10, 13:16
ligger klart under venstre baklykt.

AndreLuddvik
21/07/10, 14:45
Flott! Godt noen klarer å gjøre det skikkelig når de lager bil!

Skal montere det nå om en halvtime ca...! =)

Morgis
21/07/10, 15:21
Alt for mange som ikke vet om koblingene på bilene som ligger klare.
Blir fort mye jallamekk med universalhengerfestekontaktene :(

AndreLuddvik
21/07/10, 18:05
Dette gikk kjempe flott, enkelt og greit.

Kontakten lå under den elektriske antennen :-)