PDA

Vis full versjon : Xc70 2001 Trim



Robin2311
11/03/18, 13:50
Hei!

Har en Volvo Xc70 2001 2.4T Som jeg gjerne skulle hatt litt mer effekt i.

Kjøpt TCV fra IPD men jeg syntes ikke den gikk noe serlig bedre, den har lugget noen ganger under gasspådrag. og har funnet en sprekk i huset til TCV n.
Så jeg venter på svar fra IPD nå.

Men jeg lurer på om noen andre har noe tips til effekt øking? tenkt litt på BSR og slikt. men har flere bekjente som ikke er helt fornøyd med hvor mye effekt di får av det.

Setter pris på alt av hjelp og tips.

Mvh Robin

Svirre
11/03/18, 17:37
Heisann!

Har hørt div. ymse om TCV fra IPD, uten å ha noen personlig erfaring med den. Dog igjen er orginal vare best da denne kun åpner for vakuumstyring til turbo, så såkalte 'heavy duty' varer er ikke nødvendig.

Ang tuning så leverer BSR ca. 240hk til denne motortypen. Jeg tror ikke du bør hente ut vesentlig mye mer før det gjøres større inngrep, kort og greit fordi det er fysisk mindre å gå på ift ytelsesøkning i sylindrene.
Før effektøkning bør du gjennomføre steg 0. Altså forbrede motoren på økt effekt ifa. bytte av filtre, sjekke oljeåndingen, feil som genereres allerede etc. Ellers skal BSR fungerer fint, men du har selvsalgt andre alternativer som andre 3.parter, RICA tuning etc.

Vatnehol
11/03/18, 21:23
Tcv gir ikke mer effekt, og ipd sin ville jeg holdt meg langt unna. Den oppdaterte originale er knall god. grå av farge.

Bsr gir absolutt mye for pengene, men om du har gammel og slitt luftmengdemåler og lamda i front så får du ikke effekten du skal ha.
En ting som er absolutt å tenke på er at det er rundt 240 hk på 98 oktan!! dette tar noen fulle tanker visst man bytter over fra 95.
Stor forskjell på 98 og 95 oktan, men begge gir økt effekt ytelse.

Som svirre skriver, viktigeste er steg 0 da disse bilene er så godt bygd at utslitte deler/sensorer ikke viser egentlig hvor dårlig de er for bilen blir chipet.

Frøkna sin bil som er samme som din har jeg montert 16t ( t5 ) turbo, og bsr luft filter innsats. ellers er resten original, har justert inn wastegaten litt så den ikke lader for mye for tidlig. i tillegg med bsr chip så går den kanonbra. Dette er på grensen til original dysene.

Men ellers så kan du oppgradere innsuget til større, samt effektanlegg, intercooleren er alt for liten på disse bilene, økt den, , skal du over 300hk så MÅ du ha nye råder.