PDA

Vis full versjon : Holder til ladekabel



Chef
09/03/18, 21:19
Ladekabelen skal visst ikke henge i løse luften fra stikkontakten.

Volvo har en holder som de skal ha nesten 2000 kr for. Synes det blir i overkant dyrt.

Noen som har funnet en rimeligere løsning på dette?

ragge1
09/03/18, 22:50
varfør noe dyrt ner man kan bruker noen billigt från clas olhsen eller biltema :)
vid borden utanfor huset og har liknade i garage

http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/60.jpg

Runet
09/03/18, 23:39
Jeg har borret 2 stk 80mm hull i kledningen på veggen ute. Der henger ladepistolene til begge EL-bilene. Det var gratis.

mrstfu
10/03/18, 00:37
Jeg har montert et par ladestasjonsystemer i noen nabolag, hvor vi har levert stasjoner, kabler og disse:

http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Vanning/Slangeholder-2000021688/

Fungerer veldig bra, og er veldig prisgunstige ifht dedikerte kabelholdere. Kunne kanskje hatt litt større radius, men det blir flisespikkeri.

MrX
10/03/18, 14:16
Bare husk at denne typen ladekabler ikke er ok og bruke.

Det er i beste fall som en nødlader å regne.http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/85.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Oddaa
10/03/18, 15:35
«Beste fall som en nødlader...» er vel litt sterkt sagt. Du kan ha en godkjent ladeløsning med en sånn kabel, bare installasjonen frem til kontakten den plugges i tilfredsstiller visse krav.


Sent from my iPhone using Tapatalk

mrstfu
10/03/18, 15:53
Jeg mener den bør anses som en nødlader, men er selvsagt lov p bruke på en tilfredsstillende installasjon.

MrX
10/03/18, 19:00
«Beste fall som en nødlader...» er vel litt sterkt sagt. Du kan ha en godkjent ladeløsning med en sånn kabel, bare installasjonen frem til kontakten den plugges i tilfredsstiller visse krav.


Sent from my iPhone using TapatalkNja... det er kanskje ikke ulovlig. Men direkte uansvarlig er det utvilsomt.

Dessuten så har jeg ennå tilgode å se noen som tilfredsstiller kravene på denne typen lading. Vanligvis lades det via en eksisterende schuko, gjerne med en sideimportert ladeakabel som trekker 16A

Noe unødvendig å bruke en mill på ny fin bil. Så brenner huset ned med unger og bikkja siden man ikke ville bruke småpenger på en skikkelig ladeløsning.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Oddaa
10/03/18, 19:27
Nja... det er kanskje ikke ulovlig. Men direkte uansvarlig er det utvilsomt.


Så du mener at en ladeløsning som tilfredsstiller kravene er direkte uansvarlig? Løsningen er ikke optimal, det er jeg enig i, men uansvarlig?

Og verken en eksisterende schuko eller 16A kabler tilfredsstiller kravene, bare så det er sagt.



Sent from my iPhone using Tapatalk

MrX
10/03/18, 19:30
Så du mener at en ladeløsning som tilfredsstiller kravene er direkte uansvarlig? Jeg er fullstendig uenig med deg...

Og verken en eksisterende schuko eller 16A kabler tilfredsstiller kravene, bare så det er sagt.



Sent from my iPhone using TapatalkDu skal bare være uenig. Men enig med deg blir jeg ikke, da er vi bare 2 som tar feil.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Oddaa
10/03/18, 19:35
Du skal bare være uenig. Men enig med deg blir jeg ikke, da er vi bare 2 som tar feil.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Nei vi blir ikke enige. Du svarte mens jeg redigerte mitt forrige innlegg. Løsningen er ikke optimal, men at den skal være «direkte uansvarlig» må du nesten utdype og dokumentere om jeg skal gå med på, og det tror jeg ikke at du klarer.

(For øvrig lader jeg fra en KEBA P30-e om du lurer på det ;-))


Sent from my iPhone using Tapatalk

Chef
12/03/18, 19:38
Takk for tips ang holder til ladekabelen.

Så får ladeløsning diskuteres inn i det uendelige i en annen tråd.