PDA

Vis full versjon : Problemer med parkeringsvarme og fjernstart.



Larsov
07/03/18, 08:21
Jeg har en XC-60 som ble levert i desember. Er det flere som opplever at start av parkeringsklima feiler ved bruk av VOC? Må ofte prøve flere ganger før den starter.

Når det gjelder fjernstart av motor har jeg aldri fått det til. Bilen står i P og det er nok drivstoff.

boman
07/03/18, 09:12
Ja, masse trøbbel med parkeringsvarmer og kalenderfunksjon. Volvo kjenner til det, men tydeligvis ikke så lett å fikse.
Hos meg fungerer heldigvis direktestart av varmeren. Dette fikk jeg av Volvo:
6957

Og noen dager etter fikk jeg dette :
Siste update: “Clearing all the timers both in app and car has in some cases solved this problem for a while. Also retrying a couple of times might help or just set the timers in the car. Direct start of the heater is not affected.”

Jeg slettet alle timere i bilen, og da fikk jeg lagt til igjen fra VOC, men dagen ette funket det ikke igjen..

Fjernstart av bilen fungerer alltid ser det ut som, så sant dører og vinduer er lukka. Men jeg forstår ikke helt poenget med funksjonen når jeg kan direktestarte varmeren..

VoƖvolog
07/03/18, 09:16
Fjernstart av bilen fungerer alltid ser det ut som, så sant dører og vinduer er lukka. Men jeg forstår ikke helt poenget med funksjonen når jeg kan direktestarte varmeren..

Om du ikke har hybrid, er jo fjernstart en fin måte å varme motoren samtidig som bilen varmes. Har du hybrid, vil bilen starte motoren på sommeren for å kjøre klimaanlegget.

boman
07/03/18, 10:07
Om du ikke har hybrid, er jo fjernstart en fin måte å varme motoren samtidig som bilen varmes. Har du hybrid, vil bilen starte motoren på sommeren for å kjøre klimaanlegget.
Jeg har hybrid, men lurer på om ACpumpa er elektrisk, slik at kjøling også fungerer ved å bruke parkerings"varmeren". Har ikke hatt bilen på sommer, så vet ikke enda, men i VOC står det "starter varming/kjøling".

palengh
07/03/18, 10:58
Jeg har hybrid, men lurer på om ACpumpa er elektrisk, slik at kjøling også fungerer ved å bruke parkerings"varmeren". Har ikke hatt bilen på sommer, så vet ikke enda, men i VOC står det "starter varming/kjøling".
Jeg fikk bilen i august, men opplevde kun at ventilasjonsvifta blåste frisk luft inn i kupeen. Dette stemmer også med dokumentasjonen.


XC60 R Design T8
Kråkerøy

Forbruk: http://bit.ly/2C2gQ9n

palengh
07/03/18, 11:00
Dette fikk jeg av Volvo:
6957


... altså et videresendt bilde fra Volvo’s internsystem?

Hadde håpet vi endelig hadde tilgang til en feilmeldingslogg...


XC60 R Design T8
Kråkerøy

Forbruk: http://bit.ly/2C2gQ9n

boman
07/03/18, 12:11
Ja. Og som du ser er jo saken registrert i november, så begynner å bli laaang feilrettingstid på dette syns jeg.

Eiko
07/03/18, 12:33
Fjernstart fungerer ikke ennå fikk jeg beskjed om. Softwaren mangler.

Holern
07/03/18, 12:49
Fjernstart fungerer ikke ennå fikk jeg beskjed om. Softwaren mangler.

På generell basis, eller kun for de biler som har trøbbel med programmering av timer?

Jeg får nemlig fjernstarte min bil fra VOC-appen.

Larsov
07/03/18, 12:49
Det rare er at det virker som fjernstart virker for noen og ikke for andre. Forhandleren min sier det fungerer på hans V90. Jeg får stikke innom en dag og høre.

Eiko
07/03/18, 18:29
På generell basis, eller kun for de biler som har trøbbel med programmering av timer?

Jeg får nemlig fjernstarte min bil fra VOC-appen.

På generell basis slik jeg oppfattet selger på bilia

Holern
07/03/18, 19:29
På generell basis slik jeg oppfattet selger på bilia

Det kan umulig stemme, for jeg får, som nevnt, startet min.
Den starter jo i Hybrid-modus, så du hører ikke at den går, men når jeg setter meg inn får jeg beskjed om å vri på startknappen for å aktivere resten av bilen.

Eiko
07/03/18, 19:56
Mulig, men jeg får ikke startet min ihvertfall.

palengh
07/03/18, 20:38
Fjernstart fungerer ikke ennå fikk jeg beskjed om. Softwaren mangler.
Jeg får til å kjøre igang fjernstart fra VOC appen.
Sist jeg testet det var i august.
Min bil er bygget og levert i August 2017.

XC60 R Design T8
Kråkerøy

Forbruk: http://bit.ly/2C2gQ9n

V90Skedsmo
09/03/18, 19:39
Jeg har hatt min V90T8 i litt over en uke, og begynner å bli fortrolig med de fleste funksjoner. Men så vidt jeg kan forstå, går forkondisjonering/parkeringsklima på bensin selv om bilen er koblet til nettet og lader. Selgeren påstod imidlertid at den ville forkondisjonere og varme opp kupeen på strøm, dersom koblet på nettet (og på bensinvarmeren dersom ikke på nettet).

Hva er egentlig greia?

VoƖvolog
10/03/18, 11:25
Den varmer med bensinvarmeren ja. Tror rett og slett det ikke er elektrisk varmeelement for kupevarming i bilen. Litt skuffende, men sånn økonomisk er det ca hipp som happ om man varmer med bensin eller el. (Fremdrift er et annet regnestykke)

Oddaa
10/03/18, 15:37
Avhengig av marked er det enten bensindrevet eller elektrisk varmer. Ikke begge delere. Her i Norge får vi den bensindrevne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

palengh
13/03/18, 23:47
Avhengig av marked er det enten bensindrevet eller elektrisk varmer. Ikke begge delere. Her i Norge får vi den bensindrevne.

Bilen bruker strøm til vifter og annet i tillegg til bensin for å generere selve varmen.


XC60 R Design T8
Kråkerøy

Forbruk: http://bit.ly/2C2gQ9n