PDA

Vis full versjon : HASTER!!! dobbelmasse svinghjul problemer!



Teigen preformance
16/07/10, 09:29
har litt problemer med svinghjulet mitt! lurer får det meste på om selve startkransen og den delen som trykkplata skrues fast i skal være helt fast eller om det skal gå an og vri litt på den! sliter med at bilen slurer på 3000rpm og oppåver i alle gir! har bytta svinghjul, clutsh og trykkplate men ingen ting hjelper! noen som har peiling på hva det kan være? takker får svar! Mvh. Geir

s4nd3r
16/07/10, 15:22
om du kjører med løst svinghjul, ber du om og bli bein laus...om det fyker på laust er det kun fjell som stopper det...

svinghjulet skall være fast! med riktig moment og locktyte.....
Trykk plata skall og være fast...

wire clutsh du har?

vol760
16/07/10, 16:32
mitt dbmassehjul var litt bevegelse i mellom dei to delane ja (ca 0,5-1cm? husker ikkje heilt er lenge sia no), eg var og plaga med risting, sluring og vibrasjoner under pådrag.

eg bytta til enkeltmassehjul og sachs forsterka clutch samtidig, og litt meir vibrasjon og lyd blei det når bilen sto stille på tomgang men i fart var vertfall vibrasjonane borte.

kjøp nye strekkbolter og bruk locktite med høg styrke. ramler det av så er du som sagt både bil og beinlaus. er tross alt ti kilo stål på 6000rpm...

jonass
16/07/10, 19:26
Er nok ødelagt det svinghjulet ditt tenker jeg. Du skal ikke klare og vri di to delene med handmakt nei.

ChrML
16/07/10, 22:04
De fleste DM svinghjul som ikke er byttet siden den var ny kan vris litt med håndmakt. Dvs du kan vri trykkplatedelen litt i forhold til delen som skrus til veiva. Dette forårsaker vibrasjoner etterhvert når det blir for mykt.

Hvis du skulle beholdt DM svinghjulet så hadde den eneste gode løsningen som hadde holdt 200 000 km til med original effekt å bytte til nytt svinghjul som "bare" koster 20 000 kr hos Volvo. Det mye billigere og bedre alternativet er å bytte til enkeltmasse. Får et svinghjul som ser nytt ut og er planet ferdig for litt over tusenlappen hvis du handler fra riktig sted.

Får også enkeltmassesvinghjul som passer overens med DM svinghjul lamell og trykkplate. Koster vel rundt 1600 SEK.

Karlsen88
16/07/10, 23:25
De fleste DM svinghjul som ikke er byttet siden den var ny kan vris litt med håndmakt. Dvs du kan vri trykkplatedelen litt i forhold til delen som skrus til veiva. Dette forårsaker vibrasjoner etterhvert når det blir for mykt.

Hvis du skulle beholdt DM svinghjulet så hadde den eneste gode løsningen som hadde holdt 200 000 km til med original effekt å bytte til nytt svinghjul som "bare" koster 20 000 kr hos Volvo. Det mye billigere og bedre alternativet er å bytte til enkeltmasse. Får et svinghjul som ser nytt ut og er planet ferdig for litt over tusenlappen hvis du handler fra riktig sted.

Får også enkeltmassesvinghjul som passer overens med DM svinghjul lamell og trykkplate. Koster vel rundt 1600 SEK.


Har du noe peil på hvor i svergie man får tak i dette?:) Kjekt siden jeg har komplett clutch-kit til 240mm svinghjul..

jonass
16/07/10, 23:36
timos motor

Teigen preformance
18/07/10, 16:26
om du kjører med løst svinghjul, ber du om og bli bein laus...om det fyker på laust er det kun fjell som stopper det...

svinghjulet skall være fast! med riktig moment og locktyte.....
Trykk plata skall og være fast...

wire clutsh du har?

vet ikke om du vet hva dobbeltmasse svinghjul er men! jeg stripsa bare fast svinghjulet til veiva jeg og det funker helt fint får meg! såklart er det SKRUDD fast!

pLetten
18/07/10, 17:15
jeg stripsa bare fast svinghjulet til veiva jeg og det funker helt fint får meg!

HAHA.... Gutten sin det :D

andreas y.
18/07/10, 17:17
hørtest ikkje heilt trygt ut:rolleyes:

Teigen preformance
18/07/10, 17:20
hehe! strips og gaffa er tingen!

gasgasboy
19/07/10, 18:52
Hørtøst bra ut :)