PDA

Vis full versjon : Lav Bremsepedal 240



jerognal
05/03/18, 07:15
240 fra 90-tallet. Bensin.
EN bekjent har et problem som jeg ikke blir klok på heller. Veldig lav bremsepedal.
Skiftet Hovedsylinder. Luftet i dagesvis og såvidt jeg kan se null luft i væsken. Bremseeffekt dog er upåklagelig og ingen lekkasjer.

Merket en ting: Høy pedal uten motor igang. Når motor startes synker pedal nesten i bunn. Og da lurer jeg på om det er en feil i servoklokken. Noen som har vært borti dette?

Benjamin
05/03/18, 11:50
Det høres ut som luft i systemet

Har dere lufta i riktig rekkefølge?


1. høyre bak

2. nedre indre høyre foran

3. nedre yttre høyre foran

4. øvre indre venstre foran

5. venstre bak

6. nedre indre venstre foran

7. nedre yttre venstre foran

8. øvre indre høyre foran

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

jerognal
05/03/18, 14:48
Usikker på den rekkefølgen der gitt.... Dama hadde en Haynes bok og tror den sa annerledes......men skal videreformidle det du foreslår. Var jo så innihelsike med luftenipler på den bilen i forhold til alle andre biler eg har skrudd på før.

Benjamin
05/03/18, 15:26
Usikker på den rekkefølgen der gitt.... Dama hadde en Haynes bok og tror den sa annerledes......men skal videreformidle det du foreslår. Var jo så innihelsike med luftenipler på den bilen i forhold til alle andre biler eg har skrudd på før.

Skal ikke se bortifra at det er flere måter å gjøre det på. Men prinsippet er det samme. Man ønsker å lufte hver krets hver for seg

Dette er mest sannsynlig rekkefølgen fra Haynes boka ?

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/09/2213.jpg

jerognal
05/03/18, 15:40
Den så kjent ut ja...bortsett fra at Haynes sa at begge nippler nede framme skulle luftes samtidig....

Benjamin
05/03/18, 16:09
Den så kjent ut ja...bortsett fra at Haynes sa at begge nippler nede framme skulle luftes samtidig....

Ja det står det i beskrivelsen.
http://forum.vccn.no/img-dump/2018/03/34.jpg

jerognal
18/03/18, 19:12
Var ikke luft. Vacumslange til servo ble bytta og da løste det seg.