PDA

Vis full versjon : Bremse problem XC70



Wardo
03/03/18, 22:48
Noen som har vært borti noe lignende?

Skiftet skiver og klosser foran og bak på min 07 XC70, etter byttet er bremsetrykket borte. skulle i utgangspunktet ikke være behov for å lufte da calipper ikke har vært tatt av bilen men har uansett luftet foran og bak. kan få greit trykk i pedalen når motoren ikke går, men ved start av motor så forsvinner pedalen. ikke bare litt men helt.
Kan da pumpe pedalen hard men den siger helt inn igjen hvis jeg bare holder trykket og slutter med pumping

Litt råd vill..

Jimbojama
04/03/18, 00:09
Kan jo være noe lekkasje ved et av stempla? Var alt av pakninger og støvmansjetter i orden? Ser du bremsevæske noe sted nå etter at jobben er gjort? Om det drypper ut på hjula, blir det som regel veldig synlig når man har kjørt en tur.

Wardo
04/03/18, 09:19
Kan jo være noe lekkasje ved et av stempla? Var alt av pakninger og støvmansjetter i orden? Ser du bremsevæske noe sted nå etter at jobben er gjort? Om det drypper ut på hjula, blir det som regel veldig synlig når man har kjørt en tur.

Kan ikke se noe lekasjer. Det som gjør med usikker er at pedalen føles bra ut helt til bremsekraft forsterkeren står på

hansxc70
04/03/18, 10:26
Jeg mistenker innvendig lekkasje i mastersylinder?