PDA

Vis full versjon : sveise org grenrør og baktrøkk, ladespørsmål



session
16/07/10, 08:49
er det orginale grenrøret sveisbart med pinner eller må man ha mig/tig? med tanke på ekstern wg?

Vil det bli en del mindre baktrøkk når mann bytter ut den lille 13c'n med en T3T4 med en del større eksoshus på? det sier seg vel selv, men vil man da kunne lade mere når man blir kvitt litt baktrøkk? 1bar med 13c i forhold til 1bar med T3T4, vil jeg kunne lade mere når baktrøkket forsvinner?

eks: 1bar med 13c og masse baktrøkk vil jeg da kunne foreksemepl lade 1,5(kanskje ikke så mye, men mere enn 1) med T3T4 som gir mindrebaktrøkk? vil det gå opp i opp? :)

gull pilen
16/07/10, 12:30
du kan nok lade mer sålenge den får nok bensin...
støpe jern er ikke noe serlig å sveise i uansett ka du bruker, må banke ut spennet i det mens du sveiser om du forstår ka eg mener...
er ikke sikkert du trenger å lade noe mer enn 1 bar fordi du får ut mye mer effekt på en større turbo med mindre mottrykk en den hårføneren som du har nå(13c:D)

session
16/07/10, 13:05
ja skjønner, men jeg kjøpte turbo'n uten sånn baklokk, så jeg kjøpte ett som sku væra så fint og flott med v-bandflens og innebygget wg, men ser nå at det er noe som har kladda for det spjellet opner ikke mere enn 1cm før det går i bakveggen så trur den vil lade mere enn 1bar :p så tenkte jeg på eksternwg og kutte ut den andre, men da blir jo det litt kluss også, hehe

turb00le
16/07/10, 13:26
Går fint å sveise i støpejern. Må gjøre godt rent og lage ei v fuge, bruke støpejernstråd og pinneapparat. VELDIG viktig å ikke kjøle ned dritten etterpå eller sveise for mye om gangen så det blir oppvarma kun på ett punkt. Egentlig en fordel å forvarme det.

s4nd3r
16/07/10, 15:14
legg ut bilde av turboen din...

Wrasko
16/07/10, 15:25
Ang sveis av grenrør så har jeg hørt mye om at man skal borre i endene av sprekkene for at det ikke skal sprekke opp mer, før man sveiser

Volvo360tic
16/07/10, 15:50
jeg sveisa jo et grenrør med flensene til orginal manifoilden. brukte vanlig mig/mag å de holder enda. bare peis på med strøm så går det bra:)