PDA

Vis full versjon : Da var det slutt! Døde bare ut og stoppet. (nå med feilkoder)



Torsen67
01/03/18, 22:44
Skulle bare en kjapp tur hjemom og bilen sto ute på tomgang ett par minutter. Da jeg kom ut hørte jeg at den jaget litt på tomgang. Satte meg inn og den begynte å kvele seg så fort jeg ga gass. Ruste den litt i N. Satte den i D og ga forsiktig gass. Da stoppet den momentant. Etter det har det ikke vært tegn til tenning. Noen som har erfart lignende?

sandal
01/03/18, 22:47
Kas motor ?
Og ville ha fått lest ut feilkoder


Sent from my iPhone using Tapatalk

Torsen67
01/03/18, 23:29
D5. Se signatur. Må få lest ut feilkoder ja. Et styr bare det og...

4x4vinge
02/03/18, 08:22
Sjekk om pumpa i tanken går. Løsne skruen under diesel filtret og slå på tenninga da ska det komme ut diesel

Torsen67
02/03/18, 08:33
Ok, men hvis den ikke går? Frosset eller gåen? Høres ut som tanken må ut i så fall?

Hvis det er problemet, at den ikke får diesel, skal dette kunne vises ved å lese ut feilkoder?

4x4vinge
02/03/18, 08:36
Det er en sikring du må sjekke først. Det leteste for deg er og bytte komplett tank. Kjøp brukt. Må ha en spesial nøkkel før og ta ut pumpa og den demontere du under baksete i biln det finnes mulig verktøy på biltema

Daruu
02/03/18, 09:29
Nå som det er såpass kaldt kan det være det ikke er verre enn å bytte dieselfilter

Torsen67
02/03/18, 11:10
Nå som det er såpass kaldt kan det være det ikke er verre enn å bytte dieselfilter

Ja, tenkte på det jeg også. Er det vann i tanken så stopper vel dette ved dieselfilteret hvis det har frosset?

Skal få lest ut feilkoder senere i dag.

Torsen67
02/03/18, 15:05
Det er en sikring du må sjekke først. Det leteste for deg er og bytte komplett tank. Kjøp brukt. Må ha en spesial nøkkel før og ta ut pumpa og den demontere du under baksete i biln det finnes mulig verktøy på biltema

Vet du hvilke sikring det gjelder? Sitter den i motorrommet eller inne i bilen?

4x4vinge
02/03/18, 19:21
Står i sia av dasborde førersia

Torsen67
04/03/18, 13:41
Hei

Har fått liv i bilen igjen etter å ha fylt på noe "904"-lurium som skal virke som kondensfjerner på diesel. Men jager litt på tomgang fortsatt. Skal bytte dieselfiler ila noen dager. Men fortsatt bruker den myye diesel. Ca 1,1 liter ved vanlig kjøring.

Feilkoder:

- BCM-0031 Left rear wheel sensor
- AUM-E003 Communication control module
- CCM-0010 eller "O" på slutten her. "Lower Switch". Er vel vifta til varmeapparatet dette.
- ECM-6805 Turbocharger control valve. Denne ser ut til å virke da den beveger seg som den skal.
- ECM-5340 Communication problems with CEM
- ECM-940A brake pedal position sensor
- BCM-0041 right rear wheel sensor
- BCM-0103 pedal position sensor
- CEM-1D04 ECM, software

Torsen67
05/03/18, 13:15
Ingen som kan hjelpe? ECM-5340 og CEM-1D04 høres skumle ut. Men må påpeke at bilen er "trimmet" litt til 197hk på Volvo i Sverige. Lurer på om ikke en av disse feilkodene er pga det.
Pedalposisjonsensorene, kan dette ha noe med at bilen akkurat har fått ny tannstang? Noen ledninger som er koblet ut eller noe?

Torsen67
06/03/18, 19:39
Ingen som kan hjelpe?

Torsen67
07/03/18, 15:33
Det er en sikring du må sjekke først. Det leteste for deg er og bytte komplett tank. Kjøp brukt. Må ha en spesial nøkkel før og ta ut pumpa og den demontere du under baksete i biln det finnes mulig verktøy på biltema

Hei. Sjekket nå, og det kommer lite diesel. Må nok ny pumpe til. Hvorfor anbefaler du å bytte hele tanken? Får komplett pumpe for 3400,- og jeg ser delespesialisten selger innmaten til pumpa for ca 1500,-.

sandal
07/03/18, 15:33
Fekk du byttet diesel filter ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

4x4vinge
07/03/18, 20:31
Anbefale bytte tank før det er en dritt jobb og bytte pumpa

Torsen67
08/03/18, 13:57
Ok. Men nå er ny komplett pumpe bestilt. Så kommer verkstedregningen i tillegg. Ryker på ca 25K på 1 mnd:-( Kom så vidt diesel med tenningen på etter at dieselfilteret var fjernet. Et paradoks at den da bruker 1,1 liter på mila.

Robin2311
11/03/18, 13:57
er vel ikke så ille å bytte pumpe på disse? Kommer til når du vipper av sete puten bak. og skrur opp di 2 lokkene.

eneste er at det er søl hvis du har mye drivstoff i tanken. noe som ikke er gøy å få inne i kupe n eller på mattene/setene

Vatnehol
11/03/18, 21:26
Absolutt tips er å ta ut venstre side nivå sensor og heng på ett tau på sugeslangen fra pumpen, så når du drar ut pumpen på høyre side så kan du knyte den nye suge slangen til pumpe til tauet og drage tilbake på plass. er ett helvete å få på plass sugeslangen skikkelig om du ikke gjør dette.

man må lage ett verktøy til å ta av lokkene til tanken, jeg hadde en pvc rør liggende i passe size der jeg bare klipte spor i med en stor avbiter og borret hull som jeg kjørte en forlenger gjennom.
de spora på lokkene tåler som regel ikke å bli hakket på.