PDA

Vis full versjon : Pussig valg av lyskilde



stera
26/02/18, 16:27
Ser ut til at vår V90 (som ellers har LED rundt baut) har en god dammeldags pære i de bakre blinklysene.
Dette synes jeg er litt merkelig valg av Volvo (ikke det at det har noen særlig praktisk betydning).
Hva kan årsaken til et slikt valg være?

Morgis
26/02/18, 17:09
Ser ut til at vår V90 (som ellers har LED rundt baut) har en god dammeldags pære i de bakre blinklysene.
Dette synes jeg er litt merkelig valg av Volvo (ikke det at det har noen særlig praktisk betydning).
Hva kan årsaken til et slikt valg være?

Antageligvis en måte og et krav om å benytte deler fra lagerhyllen.
Kanskje også en måte å lage seg selv en buffer for enda flottere modeller med LED blinklys og aludetaljer... bare synsing, men.

boman
05/03/18, 20:35
Jeg stusser over det samme. Forøvrig er tåkebaklyset og ryggelysene (som lyser skuffende dårlig) også halogen.

Eiko
06/03/18, 14:25
Jeg stusser over det samme. Forøvrig er tåkebaklyset og ryggelysene (som lyser skuffende dårlig) også halogen.

Oppgrader til kraftigere led pærer fra extralys.no eller andre som selger. Vurderer det på ryggelysa på min nye xc60 da de er dårlige som du sier.

boman
07/03/18, 09:13
Oppgrader til kraftigere led pærer fra extralys.no eller andre som selger. Vurderer det på ryggelysa på min nye xc60 da de er dårlige som du sier.

Ja, vurderer det, men litt redd for å montere for mye uoriginal Kinaelektronikk i bilen 😳

Holern
07/03/18, 12:20
Oppgrader til kraftigere led pærer fra extralys.no eller andre som selger. Vurderer det på ryggelysa på min nye xc60 da de er dårlige som du sier.

Må man ha Canbus-sikre pærer, eller er ikke ryggelysa dekket av pæreovervåkningen?

mrstfu
07/03/18, 12:34
Det er nok ikke noe pærefeilovervåkning på ryggelyset, utover overbelastningsbeskyttelse fra modulen som driver det, men en del LED av laber kvalitet kan introdusere støy. Eksempelvis biler med DAB+ kan få signalforstyrrelser av LED-pærer. Varsellysbjelka mi stopper DAB-radioen i garasjen der jeg skrur. Beste er å finne LEDpærer med innebygget eller eksternt RC-ledd, som demper eller filtrerer bort støyen.

Eiko
07/03/18, 12:50
Ja.....merkelig opptreden på nettsiden på mobil, derav to stk slettede meldinger. Det jeg skrev var at denne pæra støtter canbus i tilfelle systemet krever det. Dyr men forhåpentlig er det bra kvalitet. Mulig kinapære, men det kan fort den originale være også.

https://www.ekstralys.no/ryggelys-led-cree

Eiko
07/03/18, 12:53
Ja, vurderer det, men litt redd for å montere for mye uoriginal Kinaelektronikk i bilen ������

Mulig originalpæra er fra Kina også. Og hvis det bare er ei pære så lever jeg godt med det. Er jo kinesiske eiere så.......

Tirfonn
07/03/18, 13:56
Har prøvd disse i v90 og får feilvarsel:(

Eiko
07/03/18, 15:32
Okei? Da er det en av de ytterst få tilfelle der man må inn med motstand mao.