PDA

Vis full versjon : HJELP!! 2001 V40 1.9d dauer på lavt turtall



Janhammer
23/02/18, 20:17
Volvo V40 1.9 Diesel 2001 dør ut ved lavt turtall.
Bilen kan bakke ca 30 sek før den stopper.
Ved stans i vegkryss dør den også nesten alltid.
Jeg får ikke lest diagnose på bilen, de klarte ikke på verksted heller.
Forrige eier reparerte bilen i russland etter en reinpåkjørsel, vet ikke hva de har gjort og mulig derfor man ikke får opp noen feilkoder? vet ikke..

Noen som kan hjelpe meg?

kimar
23/02/18, 20:47
Diesel motorer er ikke det jeg kan mest om men vet du om den får nok diesel? Er dieselfilteret gammelt og kanskje tett?

Janhammer
23/02/18, 21:34
Har skiftet filter og sjekket pumpe, den får nokk diesel ...

Janhammer
23/02/18, 21:40
Noen som har flere forslag?? hjelp :confused:

Janhammer
23/02/18, 21:57
Noen som har flere forslag?? hjelp :confused:

Denne V40 brukes som familiebil da den andre har full motorhavari og står på hell i en garasje

kimar
23/02/18, 22:08
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg ikke kan nok om comenrail motorer så får håpe andre her kan hjelp deg.

Janhammer
23/02/18, 22:15
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg ikke kan nok om comenrail motorer så får håpe andre her kan hjelp deg.

Ja :)

kimar
23/02/18, 22:24
mrstfu vet du om noen her på forumet med god kunnskap på diesel motorer?

mrstfu
23/02/18, 22:45
Tja, dette er ikke den delen av forumet med mest trafikk, så hvem som kan ta V40-spesifikke feil blir litt kinkig. Rent logisk tenker jeg elfeil, siden de ikke får lest av feilkoder ville jeg begynt der. Sjekke at alle moduler/hjerner er plugga godt i, uten rust eller irr i kontsktstykkene, se etter brudd på ledningsnett. Vet du hvor omfattende skaden var, og hva som ble gjort under reparasjon? At den dør ut på tomgang er noe jeg tolker som enten for lite diesel, for lite luft eller for mye motstand i eksosanlegget. Luft kan vi anta den får nok av, en enkel test er å koble seg forbi dieselfilteret med en slangebit, bare for å se om det løser problemet, og i tilfelle skaffe nytt filter fort som mulig.

Men jeg er ikke noen mekaniker og har liten erfaring med disse bilene, legg ut spørsmålet i Generell Off-Topic, kan hende du treffer flere da.

http://forum.vccn.no/showthread.php?54014-Generell-Off-Topic-prat!/page476

kimar
23/02/18, 22:55
Det er jo litt av problemet med disse som du sier er lite rundt disse bilene her inne så er ikke like mye kunnskap om disse som det er på de andre.
Men er vell noen her med mye kunnskap og erfaring med dieselmotorer?

Janhammer
23/02/18, 23:01
Tja, dette er ikke den delen av forumet med mest trafikk, så hvem som kan ta V40-spesifikke feil blir litt kinkig. Rent logisk tenker jeg elfeil, siden de ikke får lest av feilkoder ville jeg begynt der. Sjekke at alle moduler/hjerner er plugga godt i, uten rust eller irr i kontsktstykkene, se etter brudd på ledningsnett. Vet du hvor omfattende skaden var, og hva som ble gjort under reparasjon? At den dør ut på tomgang er noe jeg tolker som enten for lite diesel, for lite luft eller for mye motstand i eksosanlegget. Luft kan vi anta den får nok av, en enkel test er å koble seg forbi dieselfilteret med en slangebit, bare for å se om det løser problemet, og i tilfelle skaffe nytt filter fort som mulig.

Men jeg er ikke noen mekaniker og har liten erfaring med disse bilene, legg ut spørsmålet i Generell Off-Topic, kan hende du treffer flere da.

http://forum.vccn.no/showthread.php?54014-Generell-Off-Topic-prat!/page476

Takk