PDA

Vis full versjon : Kjøremodus T8



Valdres
22/02/18, 22:12
Jeg velger stort sett pure for laveste bensinforbruk. Litt irriterende å måtte endre fra hybrid til pure før hver kjøretur. Er det en måte å sette pure som default i stedet for hybrid?

Oddaa
23/02/18, 07:24
Nei, dessverre.


Sent from my iPhone using Tapatalk

VoƖvolog
23/02/18, 13:24
Jeg tror det skal godt gjøres å merke forskjeller i bensinforbruk mellom Pure og Hybrid. Eller det vil egentlig si; er du villig til å spare noen få liter(<10l) bensin i året mot redusert komfort?

Oddaa
23/02/18, 18:51
Kan vel egentlig ikke si at jeg merker den store forskjellen i komfort mellom pure og hybrid?


Sent from my iPhone using Tapatalk

palengh
23/02/18, 21:31
Den eneste merkbare forskjellen ligger i at Pure ikke har tilleggsvarmeren tilgjengelig. Det betyr at det tar litt lengre tid å varme opp kabinen. Men det er jo her varmesetene kommer inn. Det er mindre energikrevende å bruke varmesetene i starten av kjøreturen enn å varme opp kabinen.
Jeg har laget en INDUVIDUAL profil basert på pure, men MED tilleggsvarmeren.

Kan vel egentlig ikke si at jeg merker den store forskjellen i komfort mellom pure og hybrid?
Det virker som at bilen ruller bedre i Pure enn i Hybrid. Det betyr at med «rett» kjørestil vil jeg tro bilen bruker mindre energi i Pure, selvom Hybridmodus altså virker å lade mer enn i Pure når du slipper gasspedalen.

XC60 R Design T8
Kråkerøy

Forbruk: http://bit.ly/2C2gQ9n

Oddaa
23/02/18, 21:50
Den eneste merkbare forskjellen ligger i at Pure ikke har tilleggsvarmeren tilgjengelig.

Dette har jeg aldri tenkt over. Er du sikker? Kan selvsagt være forskjell på XC60 og 90 som kommer inn i bildet her da...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Runet
23/02/18, 23:33
Jeg ser i alle fall at hvis den står fulladet ved start, så viser den stort sett rekkevidde 35km (2018 xc90T8). Legger jeg inn pure, så viser den 40km.
Hva som er reelt vet jeg ikke, men den når litt lenger i pure slik jeg erfarer det. Det kan være at den kutter ut strømbrukere i pure, men det kan også være at den bruker mer av reserven som normalt er satt av til for eksempel 4wd.
Jeg har et småbruk jeg drar til nesten hver dag som ligger 18,3 km fra leiligheta mi i sentrum. Jeg har en målsetning om at jeg skal klare tur/retur på batteri i sommerhalvåret ved 85kmt på cruisecontrol hele veien. Det manglet 3 km på det i dag (2 plussgrader og motvind ene veien).
Å kjøpe denne bilen er det dummeste jeg har gjort. Jeg har i 34 år hatt biler med heftige motorer, og nå sitter jeg å filer på gassen, ikke for å spare penger, men for å se hva den kan klare.... Herregud...
Men til uka skal jeg kjøre Alfa GT 3,2. Den drikker iallefall nok. T8-en har gått alt for langt på 3 mndr.

palengh
25/02/18, 00:12
Dette har jeg aldri tenkt over. Er du sikker?.
Ble brått usikker når jeg leser på nytt i manualen.
Der står dette:

Eco-klima
I kjøremodusen Pure aktiveres Eco-klima i kupeen automatisk for å redusere energiforbruket.

... så har jeg antatt at Eco-klima betyr at bensinvarmeren ikke er aktiv.

XC60 R Design T8
Kråkerøy
Forbruk: http://bit.ly/2C2gQ9n

Oddaa
28/02/18, 21:45
Sjekket i dag, hos meg går definitivt tilleggsvarmeren i pure.


Sent from my iPhone using Tapatalk