PDA

Vis full versjon : Sliter med gnist, b230e



Christian
16/07/10, 02:08
Hei.

Har en 740 som er ombygd til b230e..
men jeg sliter som faen med gnisten. Har prøvd flere forskjellige coiler, tenningsmoduler, fordelere, plugger, ledninger, har prøvd alt unntat selve ledningsnettet til tenninga.
Er separat elektronisk tenning på den.

Når jeg har b+ fast på coilen er det helt dødt. Men hvis jeg kortslutter coilen med b+ får jeg gnist, men jeg klarer jo ikke få den til å starte på den måten.

Noen som har noen enkle tips? Skal på huggen imorra å se etter brukbare deler, er viktig å få bilen opp å gå, skal på rudskogen på søndag!! :D :D

s4nd3r
16/07/10, 06:43
bygde du om fra automat til manuell da? prøv og ta pluss ledninga direkte fra batteriet og sjå om det funker da..

Christian
16/07/10, 11:27
bygde du om fra automat til manuell da? prøv og ta pluss ledninga direkte fra batteriet og sjå om det funker da..

Er bygd om fra manuell til automat.
Bruker + rett fra batteri, er no kødd med den som kommer fra bilen..

gull pilen
16/07/10, 12:18
sjekk at alt er som det skal i sticket til automaten... ligger en sperre der som du må ordne ellers vil den ikke starte...

Christian
16/07/10, 13:43
sjekk at alt er som det skal i sticket til automaten... ligger en sperre der som du må ordne ellers vil den ikke starte...

Er ikke det som er problemet.
Sperra der går inn på startern, og den er kobla om sånn at den alltid vil starte uansett på denne.

Men gir faen i hele dritten, har fått tak i nytt ledningsnett for elektronisk tenning, så da ser vi om det løser seg!