PDA

Vis full versjon : Four C erfaringer? V90



Evopower
15/02/18, 23:22
Noen som har noen konkrete erfaringer med four C på V90 og V90 CC? Og er det i normalmodus for små forskjeller fra standard hjuloppheng til å kunne forsvare pristillegget?

Er det samme problemene som de tidlige four c modellene? Nemlig at ved kjøring med henger så duvet rumpa på bilen og slo nedi på dumper?

Reparasjonskostnader? Mye småtull med sensorer osv etter 4-5 år?

VoƖvolog
16/02/18, 00:07
Nå har vel ingen hatt V90 så lenge at de kan si noe om holdbarhet og kostnader. Dvs, man kan jo spørre delelageret om priser allerede nå :-).

Jeg tror jeg bare har kjørt V90'er med 4C, men jeg har også en V70 med vanlige fjæring. Jeg kan ikke si at det er noe som helst "wow!" over 4C på V90'en. Jeg har hatt en unnamanøver i 110km/t i comfortmodus, og jeg synes bilen krenget veldig, med påfølgende overstyring. Mulig det ikke er innenfor hva 4C skal hjelpe på, men det ser jo slik ut av 4C animasjonene til Volvo.

Jeg hadde ikke giddet kjøpe det om ikke det var for å få 20" hjul på T8 (og at mange V90'er har hengeræv).

Evopower
16/02/18, 10:45
Ja har lagt merke til at V90 henger litt med rumpa :p Dette fjernes med luftfjøring bak? Man kan vel også kode høyden på nivåreguleringen bak også på sikt, når softwarefolka knekker koden.

Har BMW som referanse, så vil vel generelt si at Volvo havner mellom 2 stoler for meg. Ikke kontant og innvolverende nok som bmw, og ikke like komfortabelt som en mercedes med airmatic. (nå har jeg aldri kjørt volvo nyere enn 2007 xc90) Jeg hører mange tester si at det slår og vibrerer mye i s/v90 i forhold til bmw og mb. Men det står ikke om det er med eller uten four c. Nå er vel nye xc60 og xc90 de eneste som har full luftfjæring på alle hjul. V90 har kun bak. Mens v90 cc deler fremre fjærbein med xc90 men får ikke luft foran slik jeg har lest.

Det grunnleggende her er om four c klarer å gi nok spenn mellom innstillingene, fra komfort til sport. Uansett skal bilene testes i forskjellige versjoner. Alle erfaringer må bare postes her :)

Stig-Arne
26/02/18, 18:20
Hvordan er V90 sammenlignet med f.eks XC70 når det kommer til mykhet bake?
Trekker idag vogn med XC70 2013, og den er jo ikke kjent for å være så veldig stiv. Lurer på å kjøpe V90, men lurer virkelig på om jeg i det hele tatt gidder å bruke nesten 20 000 kr for 4C bake å luftfjæring. Spesielt om bilen er stivere enn hva jeg har idag