Vis full versjon : Motorsystem Erfordras ECM-135f
Får Motorsystem erfordras spesielt når d er rundt 0 grader eller regn vær på sommern. Bilen går like fint.. feilkode ECM-135f kommer da. Hva kan d være? funnet ut at stagg til virvelspjellmotor ikke sitter på plass. kan dette ha noe med det og gjøre?
XC70 D5 185hk
2006 gått 205 000.
ECM-135F Luftmassmätare. För låg signal,
Sjekk virvelspjeldet om der er lekkasje ved akslingen. Feil på virvelspjeld vil kunne gi feilkode ECM-135F
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Er litt olje lekk ved der du kobler på stanga fra den motorn som styrer d ja, er dette farlig får motorn? Stagge fra den motor til virvelspjella sitter ikke på plass heller.
Om der kommer olje ut, så er det olje som kommer fra veivhusventilasjonen som er på vei inn til motoren for å bli forbrent. Det vil også si at turbotrykket ditt lekker ut der. Dette forårsaker feilkoder på LMM. Det kan også det avhoppa staget gjøre.
Bare å sette i gang å bytte virvelspjeld.
Har erfart at biler kjører rundt med lekkasje over lengre tid får problemer med at partikkelfilteret tetter seg ofte.
Er dette en grei jobb? Dyre deler?
Selve delene koster ikke all verden (ikke skift dyserørene). Er arbeidet som koster mest.
Største problemet er at dysene kan være irret fast. Om en begynne å sprøyte litt rustløser ned i noen dager i forveien, og kjører motor skikkelig varm før demontering - så letter dette jobben veldig.
Må også grave ut en del sot fra kanalene til virvelspjeldet. Om mye sot faller ned til ventilene, vil du slite med å få kompressjon til start etterpå.
Dette løses som regel med startgass eller sleping for å få litt turtall på motoren til at ventilene får bort soten som ligger i mellom.
Hva skjer om mann ikke fiker dette?
Hva skjer om mann ikke fiker dette?"Har erfart at biler kjører rundt med lekkasje over lengre tid får problemer med at partikkelfilteret tetter seg ofte."
Oki. Ingen fare for motor da. Da venter jeg til våren med å fikse dette:)
Finns det noko trekkeverktløy for å få opp dysene? Kan ein slik glidehammer fra biltema gjera jobben? Har lyst til å få orden på dette spjeldet, men er redd dysene vert eit problem. Skal uansett ha på rustløysar slik som anbefalt. Vert spennande.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.