PDA

Vis full versjon : Ettermontere integrerte barneseter i rad 2 på V60



Laumb
11/02/18, 12:56
Er det mulig å ettermontere dette?
Regner ikke forøvrig med at Volvo anerkjenner eller godkjenner det, men noen enkel måte å gå oversikt over delelisten på?
Noe spesielle deler Volvo anser som «begrenset tilgang» og som ikke hvem som helst får kjøpe (sammenligner med Tesla her der de har enkelte deler som kun selges til godkjente verksted).

flobben
11/02/18, 17:57
På v70er det bare sitteputa som må byttes. Volvosweden på youtube gjorde det på sin xc70.

Laumb
11/02/18, 21:37
Kult!
Regner vel egentlig med at det er ca. samme på v60. Bare ble usikker på hva som faktisk er av deler - om det er noe bøyler under der, samme festepunkter osv.
Bør jo egentlig være grei skuring.
Spørsmålet sånn sett blir vel å finne ut i løpet av uka om Volvo selger delene til hvem som helst og om de eventuelt kan fremskaffe delelisten osv så man kan se hva som er forskjellene.

Er det noe måte jeg kan få kjøpt meg tilgang til delekataloger osv i begrensede perioder til en begrenset kost hos Volvo?

MrX
12/02/18, 10:04
Tror jeg ville prøvd å finne en brukt sittepute fra hugger. Tør nesten ikke tenke på hva Volvo tar for noe slikt.

flobben
12/02/18, 19:17
Delenummer kan det hende du finner her.
http://accessories.volvocars.com/no-no/V60/Accessories/Sections/comfort/2018

Børge Vikebø
19/02/18, 17:27
Jeg hadde droppet det. Det er merkbar forskjell i hvor god setene er å sitte i for en voksen person.

MrX
19/02/18, 21:55
Men for barna er det helt suverent. Er nok det utstyret jeg setter mest pris på i min bil.

flobben
21/02/18, 17:02
Hvilken aldersgruppe er setene for?
Har i min, men mi på fire sitter i forovervent sete nå.

MrX
21/02/18, 17:36
Hvilken aldersgruppe er setene for?
Har i min, men mi på fire sitter i forovervent sete nå.

Min på 7 bruker setet på øverste posisjon. Han har brukt det slikt siden han var 5. Søstera hans på 12 bruker laveste.
Så lenge beltet ligger fint så skal de kunne bruke setet.

kospaang
01/03/18, 08:08
Jeg hadde droppet det. Det er merkbar forskjell i hvor god setene er å sitte i for en voksen person.

El.setevarmen forsvinner samtidig, om den finnes.

FroBe
01/03/18, 17:08
Jeg regner med at Laumb tar vare på de originale sitteputene slik at han (eller neste eier) kan bytte tilbake når barna har vokst fra behovet for ekstra barneseter.