PDA

Vis full versjon : Turbo D5 05 mod



martho
05/02/18, 11:24
Hei.
Har trøbbel med bilen, går i nødprogram ved pådrag. Merkeverksted sier dette er turboen og er et kjent problem. 18 K for skifte.
Er det noen andre plasser en kan få tak i turbo rimeligere til disse? Takk på forhånd.

sandal
05/02/18, 11:26
Du får bytte turbo hos turbo service i Oslo, de sender turbo i post også, men då må du sende din gammle i retur, mener de tar 3700kr for en bytte turbo :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

martho
05/02/18, 11:39
Ok. Prøve der då! noe formening om hvor mye kan skifte kostnaden komme på?
Holder til på Vestlandet. Skal kunne gå og sende gammel i retur

sandal
05/02/18, 11:41
Prøv hos de du,
E jo egentlig fort gjort å bytte turbo, så ka det koster og bytte er eg usikker på

Er bilen godt langt ?

D5 har ofte skjedd at turboen kokser seg, og då kan ofte turbo rens hjelpe,
Med mindre det e slark i turbinen,


Sent from my iPhone using Tapatalk

martho
05/02/18, 12:00
Sant som du sier ja. De regnet 3 timer. og dei sa samme årsak at det var problemer med Koksing på den modellen. Den har gått 140 K. Bilen blir brukt mye til småkjøring da den går på en øy.
Så den kan kansje hjelpe en gang til med rens. Tenker du på
Rens tilsatt i drivstoff?

sandal
05/02/18, 12:04
Då ville eg har prøvd turbo rens! Turbo’en din er nok kokser seg mest sannsynlig

Denne funker veldig bra:
http://www.reviveturbocleaner.no

jerognal har god erfaring med den! Det hjalp hos han!


Sent from my iPhone using Tapatalk

martho
05/02/18, 12:17
Takk. Det er nok verdt og prøve det da før et bytte.

Tom K
05/02/18, 15:25
det kan også være sprekk i intercooleren

Aurelius
05/02/18, 16:05
Ta deg en lengre kjøretur hvor du kjører bilen på litt turtall. Hadde akkurat samme problem med min 02-mod. Mye småkjøring og nødmodus ved litt hardt gasspådrag (gjerne i 3. eller 4.gir) på min også, men det ordnet seg ved å kjøre noen mil med litt høyt turtall i nettopp 3. og 4. gir :)

rozzy
06/02/18, 10:54
har du skjekket hvilke feilkoder du har?
fikk opp motorservice anbefales, i info panel
Feilkode. ECM-6805. i vida dice

Men byttet trykkregulator til turbo i front av motor og alt var OK.

jerognal
13/02/18, 15:12
Har prøvd litt forskjellige turborens da min hadde for vane å gå i nødmodus titt og ofte. Revive Turbo Cleaner funket best. Røykla hele dalen her etter innsprøyting med middelet. Har ikke fått feil på lenge nå. Men det er når motor er helt kald og man gir full gass jeg fikk feilen. Aldri med varm motor. Skal nok kjøre ny runde med Revive til våren..... Sprøytes rett i innsuget etter LMM.

Kan som nevnt over også være feil på den regulatoren på luftfilterboksen, men den er skiftet på min.
Og kan vel også være def. motorfeste tror eg. SKal skifte nedre foran på min til våren.