PDA

Vis full versjon : Koble opp bensinpumpe rele. lh-2,2 til motronic.



jorg1
29/01/18, 19:13
God kveld!

Har satt inn en 3.0 maskinist fra 960. 91mod. oppi 740'n min som hadde LH 2.2.
motor funker i bilen og alt er generelt på stell nå. gjenstår å godkjenne bilen, som må skje i nærmeste frem tid.

problemet mitt er at jeg finner ikke noe koblingskjema som jeg sjøl forstår for å koble styre strøm fra motronic hjernen til bensinpumpe rele som sitter i bilen org. har funnet ledningen fra motronicen som skal gi styre strøm, denne gir minus? Men klarer ikke finne styre strømmen som org satt med lh 2.2. skal denne også gi minus? Er det blå/gul lednignen som gir styrestrøm? pumpene går hvis jeg tjuv kobler i kontakta i panelet.

noen som har gjort dette tidligere? hadde vært til stor hjelp, så slepper jeg å bruke flere timer på prøv og feile metoden :D

Terje1
29/01/18, 22:27
Ligger skjemaer her på forumet som er greie å forstå.
Ser forøvrig ut som om signal ifra hjerne på lh 2.2 går in på pin 2 på releet.

Ville forøvrig brukt det releet som hører til motronic 1.8 systemet da releet på lh 2.2 også kjører ut strøm til diverse annet.
Er ledningene fjernet? Ligger di løse?

jorg1
30/01/18, 09:13
Ledninge fra motronicen og 2.2n har jeg stokket om i kontakta ved dørstoplen fører side. Kun det jeg har hatt brukt for. Resten er klipt og stripset opp og vekk.
2.2 nettet i selve bilen er fortsatt inntakt. Hadde planer om å trekke ledningen fra motronicen inn i rele kontakta i panelet.

Skal sjekke ut det med rele om dem er like eller ei. Begge er hvite.

Terje1
30/01/18, 11:40
Er nå en veldig kurant sak å koble opp rele såfremt det er minus hjernen gir i signal.
Du kan nå også bare ta bort det originale releet for så å stikke nedi kabelsko der di finner ledningen rett ut til pumpene,for så å bruke et universalrele.

jorg1
30/01/18, 12:42
Det tenkte jeg ikke på en gang! Sånn gåre når man er oppslukt i det originale relé..
Nå er det på stell hvertfall, biltilsynet next :)