PDA

Vis full versjon : Dekkstøy/Vibrasjon fremme V70 97 hjullager?



V70T5
15/07/10, 22:36
Hei!

Har fått en veldig irriterende lyd å vibrasjon fremme i bilen.. lyden høres ikke før en når 50-60.. da blir den bare mer å mer tydelig etter hvor fort det går.. Kjenner også vibrasjon i gass pedalen veldig svakt.. Har sjekket olje nivå i girkassen.. Har også testet med å rulle ned en bakke uten motoren i gang.. lyden/vibrasjonen er det fortsatt så det er nok hjul opphenget som er synderen.. Min første tanke gikk til Hjullager.. Men i følge haynes manualen skal hjullager fremme på volvo v70 være beregnet til å leve ut bilens levetid?? synes det høres merkelig ut.. men står sånn vertfall.. Andre ting som kan være synderen? Er ikke løse hjulbolter, eller lavt trykk i dekka.. dette er sjekket..

Vet at indre bærearms foringer fremme på venstreside er helt ferdige.. kan dette ha noe med det å gjør?

Norhagen
16/07/10, 00:51
jekk opp bilen og ta i hjulet og rist/rykk/ opp-ned bak-framm og på skrå

da skal der ikke vere mye bevegelse

Tore
16/07/10, 06:37
Vet at indre bærearms foringer fremme på venstreside er helt ferdige.. kan dette ha noe med det å gjør?

Ja, alle steder som slarker er med på å lage vibrasjoner. Når en slik foring er gåen vil slarket "slå" inn i hele bærebroen fremme, som igjen vil forplante seg i hele bilen.

V70T5
16/07/10, 11:30
Var ikke mye bevegelse i selve hjulet når eg jekket den opp.. men litt var det, men da svinget rattet på seg en anelse også.. Hmm.. ja for den feilen har vert der siden eg byttet til meg bilen for en 6-8.000 km siden.. Men var ikke noe ulyd før så kan vell hende at foringen er blitt enda mer slitt.. har i det siste vert mye kjøring i vei arbeids områder..