PDA

Vis full versjon : 2013 XC60 - Elspeil går ikke tilbake til riktig posisjon



Mastiff
27/01/18, 20:52
Jeg skulle slå inn speilene for å komme forbi noe, og så kom jeg til å slå dem inn og åpne dem igjen mens de var på vei inn. Det likte de ikke. Først fikk begge hikke og slo for langt ut (så de nærmest peker framover). Jeg leste om nullstilling i brukerhåndboka og kjørte dem inn og ut. Etter et par ganger ut og inn rettet det seg på passasjersiden, men ikke på førersiden. Det går fremdeles for langt. Så jeg måtte midlertidig ta det ut av "hakk" for å se hva jeg gjorde da jeg rygget inn i smuget der jeg bor. Eer det noe annet jeg kan gjøre enn det jeg alt har gjort, som å la den stå uten strøm over natta, eller noe sånt? Hvis det bare hadde skjedd med førersiden, ville jeg tenkt at det er en liten stoppbryter som er ødelagt, men siden det gjorde det på passasjersiden først, virker det jo heller som noe i styringselektronikken som har fått hikke.

TurboTor
27/01/18, 20:53
Det hjelper å skrive hvilken bil det er

______________________________
1999 S80 T6 rullende prosjekt

Mastiff
27/01/18, 20:57
Så du så ikke signaturen min, altså? :D

TurboTor
27/01/18, 22:00
Så du så ikke signaturen min, altså? :DFremdeles nei

______________________________
1999 S80 T6 rullende prosjekt

Mastiff
27/01/18, 22:07
Snålt. Da er det noe rart med nettleseren din, kanskje du bruker Firefox med Greasemonkey som sluker noe av siden. Både i innlogget og ikke innlogget Firefox, og i Chrome, ser jeg veldig tydelig at det står "XC60 2013 D4 AWD automat Summum" der du har stående din nederste "S80 2.0T ombygd til T6 - pågående prosjekt" (som står med litt mindre skrift enn "1999 S80 T6 rullende prosjekt" lenger oppe).

850GLTsilver
27/01/18, 22:11
Du skulle vel hatt denne på undergruppen som omhandler din bil.
XC60 2013 har lite med denne gruppen å gjøre.

TurboTor
27/01/18, 22:12
Hvis de har gått for langt, har muligens tannhjul inni hoppa over. Vanskelig å fikses om ikke du åpner de.

______________________________
1999 S80 T6 rullende prosjekt

Mastiff
27/01/18, 22:16
850GLTSilver, søren også. Jeg så bare XC-serien, og glemte å sjekke modellåret... Kanskje moderator flytter det til riktig sted? Eller bør jeg legge det inn på nytt?

TurboTor, tror du det kan være det? Når det slår seg inn, så går det inn til riktig plass. Men når det går utover, fortsetter det for langt.

850GLTsilver
27/01/18, 22:18
Er nok en mikrobryter der ute som har sviktet.
Noe mekanisk ræl blir det gjerne i dette herlige kalde landet vårt.

mrstfu
27/01/18, 22:40
Flyttet tråd til riktig underforum, og endret tittel ihht forumreglement.

http://forum.vccn.no/showthread.php?75481-Regler-for-bruk-av-VCCN-s-forum

Mastiff
27/01/18, 23:12
850GLTSilver, så du tror ikke det at det andre speilet først gjorde akkurat det samme før det rettet seg opp tyder på at det er noe i styringen?

Mrstfu, takk for flyttingen. Men stavefeil er altså påkrevd i tittelen? :D Eller er det jeg som ikke kan faguttrykket «ekspeil»?

mrstfu
28/01/18, 00:04
Mrstfu, takk for flyttingen. Men stavefeil er altså påkrevd i tittelen? :D Eller er det jeg som ikke kan faguttrykket «ekspeil»?

Beklager, litt kjapp der. Jeg henviste til forumreglementet, som sier at topic skal være så tydelig og beskrivende som mulig.

Mastiff
28/01/18, 08:54
Den er grei. ;) Men var det ikke rart at TurobTor ikke så signaturen min med bilmodell og år?

TurboTor
28/01/18, 10:37
Den er grei. ;) Men var det ikke rart at TurobTor ikke så signaturen min med bilmodell og år?Jeg bruker Tapatalk. Må klikke på brukern din. Signatur ser jeg ikke

______________________________
1999 S80 T6 rullende prosjekt

Mastiff
28/01/18, 10:39
Aha, det forklarer saken. Selv gidder jeg ikke skrive noe som er mer enn tre ord uten et ordentlig tastatur med mekaniske taster (ikke de håpløse gummibryterne under tastene)...

Edit: Men det for bauser meg ikke at Tapatalk ikke viser signaturer, jeg prøvde det selv i omtrent tre minutter før jeg gikk tilbake til å lese det jeg er nødt til å lese på mobil fra ordentlige nettsider. Snakker om primitivt møl...

850GLTsilver
29/01/18, 23:16
850GLTSilver, så du tror ikke det at det andre speilet først gjorde akkurat det samme før det rettet seg opp tyder på at det er noe i styringen?

Mrstfu, takk for flyttingen. Men stavefeil er altså påkrevd i tittelen? :D Eller er det jeg som ikke kan faguttrykket «ekspeil»?


Er neppe styringen, da den egentlig bare kjører hele speilhuset rett ut.
Det er slett ikke usannsynlig med mikrobryterfeil som forsvinner igjen. Samtidig som at den kan dukke opp i det andre speilet.
Ville vært noe annet om det hadde vært selve speilflatene, da de er belagt med direkte posisjonsminne som følger hele veien hvor speilet kan justeres.
Speilhusene har kun to endestasjoner.

Mastiff
30/01/18, 09:58
Jeg var på Volvo i går og har fått time i morgen. De mente det var driveren, så da kommer det på rundt 2500-3000 med arbeid, avhengig av hvor lang tid det tar. Kjipt, men noe skjer det jo alltid.