PDA

Vis full versjon : Noen som kan bytte tannstang for meg? *LØST*



Torsen67
20/01/18, 12:31
Den lekker som en sil og skrangler godt i indre styreledd. Men jeg har ikke råd til å sette den på verksted. Ikke forsvare verkstedprisen bilens verdi heller. Holder til sentralt på østlandet.

Ble byttet på Mekonomen til en hyggelig pris. Aberet er at når man kjøper ny tannstang, og bruker det gamle delenenummeret (8684268) så får man en tannstang som ikke passer. Ble mye frem og tilbake for å få tak i riktig del.

4x4vinge
20/01/18, 19:05
Det dær er en kjap job. Bare sett en bok under motor og gir og slippe ned motorramma i bakkant og så får du ut tanstanga
Vist du er litt skrue kyndig

Torsen67
22/01/18, 10:35
Hadde nok klart det hvis jeg hadde hatt et sted å stå med varme, samt riktig verktøy. Men er dessverre ikke der...

andreash
28/01/18, 20:04
Er det nokon som har bilete frå ein slik jobb? Har fått mi tannstang tett med omega, men er mentalt forberedt på å måtte skifte den..

Torsen67
30/01/18, 09:33
Det burde du være;-) Har sett at noe legger en 2/4 stokk fra skjerm til skjerm og holder motoren oppe med denne. Løsner ramma under, og senker denne. Da kommer du til tannstanga. Den må da løsnes fra ratt stamme og styrestag og hydraulikkrørene. Så er det vel bare å bytte og skru i sammen igjen? Husk hjulkontroll også.