PDA

Vis full versjon : Nytt lykteglass bak s80



lars otto skiftesvik
10/01/18, 18:39
En ungdom knuste venstre baklykt på min s80 2005 på glatten. For å gjøre det billigst mulig for ungdommen er jeg ute etter et lykteglass fra en hugger. Jeg har ikke funnet nytt glass til en 2005 blant norske huggere men jeg har sett at dette finnes blant Svenske huggere. Jeg har også hørt at enkelte norske huggere samarbeider med Svenske huggere.
Mitt spørsmål er, dersom jeg skal kjøpe fra Sverige hvilke huggere er bra å bruke i et slikt tilfelle ?
Har noen av dere erfaringer med kjøp av brukte deler fra Sverige?

konso
10/01/18, 21:12
Det står en sort s80 på grønvolds bildemontering i brummundal, den har samme lykt som du skal ha. Husker ikke om v.side er hel, er skadet på høyre hvertfall.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

lars otto skiftesvik
10/01/18, 21:34
Den skal jeg sjekke.
TAKKER.

Alfs80
11/01/18, 22:42
Sjekk finn lå en der for ikke mange dager siden

lars otto skiftesvik
11/01/18, 23:17
Sjekk finn lå en der for ikke mange dager siden

Har sjekket den på Grønvold men den eksisterte ikke lengre. Husker du hvor på finn du har sett en? Vet du noe om dette å kjøpe i Sverige?
Lykt til en s80 2005 er vanskelig å skaffe. Modellene før denne finnes det flere av.

Daniel V
12/01/18, 00:28
Har kjøpt masse deler fra svenske huggere via bildelsbasen.se

Aldri vært noe problem. Har kjøpt alt fra drivaksler til 340 til støtfanger foran til S80. Aldri noe tull. :)

Tidligere fikk jeg sendt alt til post restante i Strømstad, men det går visst ikke lenger, så da må du legge på 25% MVA på frakt og toll, samt de som forteller pakka for deg skal ofte ha en slant i lagerleie og for den forenklede tollbehandlingen.

Jimbojama
12/01/18, 04:48
Ikke noe problem å sende poste restante. Hvorfor har du fått problemer med det? Er det avsender som ikke vil?

Link:
https://www.postnord.se/ta-emot/hantera-post/poste-restante

Daniel V
12/01/18, 12:08
Ikke noe problem å sende poste restante. Hvorfor har du fått problemer med det? Er det avsender som ikke vil?

Link:
https://www.postnord.se/ta-emot/hantera-post/poste-restante

De tre huggerne jeg har snakka med over grensa som har hatt ratt til meg har nekta alle sammen, og sagt at de ikke gjør det lenger. :mad:

lars otto skiftesvik
12/01/18, 14:06
Slik jeg forstår på dere er det ikke bare bare å bestille bruktdeler fra Sverige.
Er det ingen Svenske brukthandlere som har basert seg på å selge deler til Norge ?

Jimbojama
18/01/18, 14:32
Ja, ok. Det må de jo forsåvidt få lov til å velge selv. Oppfatta det som at tjenesten ikke var tilgjengelig skjønner du. =)

Daniel V
18/01/18, 17:40
Ja, ok. Det må de jo forsåvidt få lov til å velge selv. Oppfatta det som at tjenesten ikke var tilgjengelig skjønner du. =)Slik jeg forstod det er problemet at mange nordmenn "glemmer" å hente det de har bestilt, og at det da er avsender som må betale for lagerleie osv.

konso
18/01/18, 17:42
Bil1din.no henter deler fra sverige om de ikke har selv.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

lars otto skiftesvik
18/01/18, 19:45
TAKKER FOR SVARENE
Nå viste det seg at Rana Bilopphugging hadde et slikt lykteglass slik at saken løste seg. Det med Bil1din.no skal jeg huske til senere bruk.