PDA

Vis full versjon : Byttet varmer. Nødvendig med VIDA?



gizzmo82
05/01/18, 20:08
Har bytta styreenhet og brennkammer på webastoen. Nå er det HELT dødt. Har en iCarsoft VOLll som jeg har prøvd å lese av feilkoder med, men det hjelper ikke. Må jeg virkelig innom et verksted som har VIDA for å få starta driten? Må den nye styreenheten "pares" med bilen når den er kjøpt til chassisnr?

Daniel V
05/01/18, 20:13
Etter tre mislykka start må feilkode slettes. :)

gizzmo82
05/01/18, 20:26
Har iCarsoft for å slette feilkoder. Men denne var død fra første forsøk på start etter bytte av styreenhet og brennkammer. Må ny styreenhet aktiveres i VIDA?

peodudn
05/01/18, 22:18
Med ny styreenhet, snakker du da om ECM? Altså hjærnen i brenneren? Dersom denne er bytta så må du til Volvo for å laste inn software


Sent from my iPad using Tapatalk

gizzmo82
05/01/18, 22:23
Med ny styreenhet, snakker du da om ECM? Altså hjærnen i brenneren? Dersom denne er bytta så må du til Volvo for å laste inn software


Sent from my iPad using Tapatalk

Var det jeg var litt redd for ja... Takk for svar!

René Fredriksen
06/01/18, 10:57
Var det jeg var litt redd for ja... Takk for svar!


ECM= Engine controll module.

CPM= er til dieselvarmeren og kommuniserer på LIN netverket og trenger ikke og porgrameres om for og virke. men du må inn og slette feilkoder som ligger lagret, og det er det ikke sikkert den leseren du har klarer. så du må nok innom Volvo og gjøre det med Vida på Mandag ;)

MadAss
06/01/18, 11:43
CPM omladning skal lastes og CO2 justeres ved skifte av styreenhet på Webasto TT-V og TT-Vevo som finnes på P3 og P4 plattformen til Volvo.

På P2 gikk CPM på LIN nett.
P1, P3 og P4 går denne på CAN og må derfor lastes.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

René Fredriksen
06/01/18, 14:55
CPM omladning skal lastes og CO2 justeres ved skifte av styreenhet på Webasto TT-V og TT-Vevo som finnes på P3 og P4 plattformen til Volvo.

På P2 gikk CPM på LIN nett.
P1, P3 og P4 går denne på CAN og må derfor lastes.



Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Jeg som husket feil da, er en stund siden jeg skiftet CPM på P3+ :)

gizzmo82
07/01/18, 20:41
Flott å ha folk som har peiling her inne :) (for en gangs skyld er jeg ikke sarkastisk :p)
Takk for svar. Da må jeg nok bare bite i det sure eplet å fjotte bort enda mere penger på den driten som egentlig har kosta mye mer enn nok til nå, for å si det pent :mad:

peodudn
07/01/18, 21:02
Du slapp vel ganske billig unna med din. Jeg måtte bytte hele komplett sia jeg har den første modellen. Kosta med 22000kr[emoji36]

gizzmo82
08/01/18, 12:57
Du slapp vel ganske billig unna med din. Jeg måtte bytte hele komplett sia jeg har den første modellen. Kosta med 22000kr[emoji36]

Billig og billig fru blom. Uvitenhet er dyrt.
Webasto funka ikke når jeg kjøpte bilen, fikk en brukt enhet fra en skadet bil hos gammel eier. Den hadde jeg inne på Volvo for å bytte. Overkant av 4000kr der.
Den enheten rakk ikke å varme opp bilen 1 gang før styreenhet tok fysisk fyr innvendig. Bestilte ny styring, men den passa ikke til brennkammer som var fra en nyere bil, så da endte det opp med å bytte den og før det ble satt inn igjen. Vel 6000kr dro det av med. Skal opp nå strax å få lagt inn mjukvara slik at Webasto og bil kommuniserer. Funker det ikke da, gir jeg opp hele driten, å heller skriver det i den sorte glemmeboka, så får det være opp til ny eier å finne ut av det når den tid kommer, noe jeg tviler på blir lenge til.
Skal oppdatere i ettermiddag om det funker

gizzmo82
08/01/18, 21:02
Da funker endelig varmeren. En snartur innom Volvoverksted å fikk lagt inn software i bytte mot litt penger, å varmt ble det