PDA

Vis full versjon : ”Begrenset kraft” feilmelding V90 T8



RuneBruun
05/01/18, 16:27
Jeg har nå hatt tre insidenter hvor bilen ikke har kraft - og det kommer opp et ”skilpadde” symbol + en melding om ”Begrenset kraft” eller ”Redusert ytelse”. Dette har kommet når jeg har kjørt tom for strøm - stopper bilen - og startet igjen for å kjøre videre. Løsningen (iflg. Volvo) er pt å stoppe bilen igjen (gjerne gå ut-låse bilen-vente litt) for så å starte opp igjen...... Da fungerer den normalt igjen.

Jeg snakket med forhandler i dag og de mener det kan være behov for en SW oppgradering (bilen er 4 uker gammel).

Noen som har hatt tilsvarende issues + evt.fått dette løst av Volvo?


Sent from my iPad using Tapatalk

stera
26/02/18, 19:30
Fikk opp samme melding her forleden. Gikk i gangfart på el-drift. Stoppet, slo av tenning, ventet og startet opp...et par ganger, før jeg var tilbake i normal drift. Vet ikke om det at jeg nettopp hadde vasket bilen (med underspyling) har noe å si. Skal ringe servicetekniker for å høre hva det skyldes.

RuneBruun
27/02/18, 07:38
Jeg hadde bilen inne to ganger. Første gang tok de en «quickfix». De bare oppdaterte sw uten å vite om det løste problemet. Det gjorde det ikke, så jeg måtte inn en gang til: Da gjorde de en analyse (koblet inn Sverige tror jeg). De byttet en komponent (vet ikke hva...). Etter det har bilen fungert normalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk