PDA

Vis full versjon : Krafige rattutslag



Haarek
24/12/17, 12:53
Jeg har en Volvo V40, 2017 modell.
Med ujevne mellomrom kommer det et kraftig rykk i rattet og den drar ut til en side.
Utrolig skremmende når den drar ut til motsatt kjørefelt.
Har skiftet dekk, og det er ingen forskjell.
Har hatt den inne hos Volvo uten at de har klart å fikse dette. De sier det det ikke er noe farlig, men det kan jo fort oppstå en uheldig situasjon om en ikke har begge hendene på rattet.
Har noen opplevd lignende tidligere?
Det er ikke noe system i når det kommer eller hvilke vei den "drar" rattet i.

Daniel V
24/12/17, 13:30
Foreldrene mine har en 18-modell. Aldri opplevd noe liknende.

V50bruker
26/12/17, 10:19
Volvo sier at det ikke er farlig?! Det høres ut som du burde få kjøreforbud, dvs bilen din. Det vil ikke forundre meg om Volvo sentralt vil nekte for at dette kan skje.
Er det elektrisk styreservo på denne? Og koblet til antiskrens?

Dette blir noe lignende det som skjedde med Toyota. De innrømmet vel aldri at gasspedalen kan overtas av bilen og dra på når det passer som dårligst.

Haarek
26/12/17, 21:58
Volvo sier at det ikke er farlig?! Det høres ut som du burde få kjøreforbud, dvs bilen din. Det vil ikke forundre meg om Volvo sentralt vil nekte for at dette kan skje.
Er det elektrisk styreservo på denne? Og koblet til antiskrens?

Dette blir noe lignende det som skjedde med Toyota. De innrømmet vel aldri at gasspedalen kan overtas av bilen og dra på når det passer som dårligst.

Hei
Enig med deg at den burde fått kjøreforbud (og jeg tilbud om en lånebil). Skal ta kontakt med Volvo sentralt og høre om deres syn på dette.

Sagen
27/12/17, 08:09
Hadde ikke godtatt det svaret fra Volvo! Det er elektrisk servo på '13 modellen veit jeg, men ikke sikker på de nye.

Klausk
27/12/17, 16:28
Hei, vi har en v40 CC 2014, på denne er det lane assist eller hva det nå heter. Når det er lite snø og den ser hvor du er i fila og feiltolker litt pga vær og andre forhold så drar den i en eller annen retning. Dette oppleves som ubehagelig og skummelt da den av og til dro mot den andre kjøreretningen. Slo det rett og slett av, kan det være noe slikt som skjer her med din bil?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Haarek
02/01/18, 23:24
Hei, vi har en v40 CC 2014, på denne er det lane assist eller hva det nå heter. Når det er lite snø og den ser hvor du er i fila og feiltolker litt pga vær og andre forhold så drar den i en eller annen retning. Dette oppleves som ubehagelig og skummelt da den av og til dro mot den andre kjøreretningen. Slo det rett og slett av, kan det være noe slikt som skjer her med din bil?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Hei
Takk for svar.
Jo var inne på samme tanken. Slo den av men dessverre var det samme problem :(