PDA

Vis full versjon : Runet sin XC90T8 R



Runet
16/12/17, 22:21
Falt for fristelsen å bestille ny bil i august, og henta den hos forhandler 23. november. Har kjørt den 2000km nå.
Har vel hatt dilla på bil siden jeg var 16 år, og skrudd mye selv på gammalt skrot. Er vel gått nesten 40 år siden jeg var 16, og tror ikke jeg lyver hvis jeg sier jeg har hatt 250 biler registrert på meg siden da. I dag har jeg og kona en Alfa GT 3,2 , Mercedes Gl 320cdi , Lotus Elise s1 og Kia Soul EL.
Med unntak av Kia, er denne bilen den første nykjøpte. Dvs... den er ikke kjøpt men leaset privat.
Har hatt en XC90 2006 før, og noen amazoner og 240er har det vært. Ellers har jeg alltid hatt MB, hatt en bye med USA-biler, og siste 12-13 år italienske biler.
Valget falt på en XC90 T8 R i farge knall rød. Forhandler syns det var stas at dei blei rød, og den stod noen dager i utstilling hos han før jeg fikk tid å hente. Han påstod det var den fineste han hadde hatt i utstilling, og det blei mye oppmerksomhet rundt den. Artig det.
Nubuck skinn, carbonpaneler, semiel hfeste, propakke osv. Valgte den uten emblemer bak.
Liker bilen godt, men det tar jo tid å sette seg inn/lære en så avansert sak.
Ikke hatt tid til å ta mye bilder, så inntil videre må det holde med disse. Har ikke tenkt å gjøre så mye med den, men noe vil det kanskje bli.6759
6760

Daniel V
17/12/17, 21:41
Grattis! Denne fargen heter 612 Passion red. Har samme farge på min 05 S60 :)

En farge det ikke er så mange av, men som begynner å komme litt tilbake igjen. :)

Holern
18/12/17, 08:27
Fint med rødt... var innom den fargen da jeg bestilte min V90 T8-R, men havna på Bursting Blue.
Så får vi se om det blir 20 på dusinet i Trondheim, eller om de fleste velger sølv, hvit eller grå...:rolleyes:

sekse
18/12/17, 09:31
Gratulerer! Ikke mange av disse i rød :D

Levert på Sandane?

Runet
18/12/17, 09:33
Handlet hos Frydenbø på Sandane ja. Bor selv på Nordfjordeid.

kimar
20/12/17, 21:23
Fin bil med veldig pen farge:)

JohBor
31/12/17, 13:12
Gratulerer med en rå bil med en en rå farge.

Runet
20/01/18, 23:19
Takker for fine ord!
Bilen er bra den. Savner GL-en, men ikke verkstedregningene på den...
Er nå rullet 4000km siden 23.november. 2100 av disse på langkjøring mellom nordvestlandet og Oslo. Snittforbruket er 0,76 på disse kilometerne, og jeg kjører ikke akkurat for å spare bensin:cool:
Kan noen si meg hvordan jeg får dama i navigasjonen til å holde munn? Er jo et klart menyvalg på skjermen med lyd av/på (mutesymbol) i samme bildet som kartet, men hun bare maser uansett.
Forhandleren sier det skal virke, men det gjør ikke det.....
Tips mottas med takk:)

Runet
13/04/18, 20:47
Da er sommerskoa på.Syns det blei ok.
Og Lotusen er klar for sesongen.
T8 har ikke vært vaska på en måned, men syns ikke det var så ille dette. Gått 8000km siden 22.november-17.7038
7039
7040

Runet
14/04/18, 23:52
Jeg fikk den levert på piggdekk, så i dag var første tur med sommer på.
Du verden den gikk stille på batteri...
Dritten er at nå høres den triste firerlyden...

Runet
29/04/18, 23:38
9000km nå. Snittforbruk på 0,73. Syns ikke det er ille når halvparten og vel det er langkjøring med turer på over 1000km uten lading.
Dro vekk innertrekket på panoramataket i dag for første gang. Panoramatak må være noe av det mest tullete utstyret man får på en bil....
Ikke kan man kjøpe uten heller.

flobben
30/04/18, 20:38
Synes det er digg med panoramatak for lysets del, men er sjeldent jeg åpner det.
0,73 er vel innafor, alt avhenger vel av kjørestil

Runet
09/06/18, 00:00
Snart 11000km nå og snittet er kommet ned i 0,61.
Trodde aldri jeg skulle bry meg om forbruk på en bil, men det vel kanskje det eneste som er spennende på en volvo suv….
Alfaen som veier omtrent det halve bruker vel rundt literen på mila.
Ingen problemer så langt bortsett fra at venstre setet på 2. rad er lite villig til å flytte seg i lengderetningen. Må være noe feil med glideskinna som setet står på..

Runet
05/10/19, 22:38
Da er brannbilen solgt (rettere sagt leaset videre) med 33000 på telleren.
Vet ikke hva jeg har lyst på, så får ta det med ro til det dukker opp noe av interesse.
Volvoforhandleren her ville uansett sende meg et tilbud på ny xc60, men usikker på om det blir noe sånt.
Kanskje 3-4 år gammel Cayenne hadde vært noe....

Texascom
06/10/19, 11:09
Da er brannbilen solgt (rettere sagt leaset videre) med 33000 på telleren.
Vet ikke hva jeg har lyst på, så får ta det med ro til det dukker opp noe av interesse.
Volvoforhandleren her ville uansett sende meg et tilbud på ny xc60, men usikker på om det blir noe sånt.
Kanskje 3-4 år gammel Cayenne hadde vært noe....

Har en grom S60 til salgs vettu [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Runet
07/10/19, 22:42
Har en grom S60 til salgs vettu [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, har sett det:cool:
Jeg velger å lukke øya så jeg ikke får mer lyst på den.
Har En Lotus, en Alfa GT 3,2 og en ny Alfa Giulia så det mangler ikke biler å kose seg med....
Vurderer faktisk BMW X3 3,0D som en slit og slengbil og droppe Cayenne. Nybil får vente litt til jeg ser hvilken retning det går.

Runet
11/10/19, 23:53
Jeg må være litt dum tror jeg...
Nå er ny 2020 XC60t8 bestilt.
R med B&W, loungepakke, luft, Tech pro, hengerfeste, paddleshift (bruker det aldri...), mørke ruter, 21" sommer.
Bestilte icewhite. Innbiller meg at den er litt stilig med svarte lister , speil og grill. Tror også bright silver er kul i denne...
Må låse valgene innen få dager...
Desemberlevering og svenskprodusert.
Noen som har testa loungesetene (perforert skinn med massasje og ekstra justering for sidestøtte i rygg) mot de vanlige R-setene?

Texascom
12/10/19, 09:14
Støtter setevalget, de er konge!
Tror også ishvit gjør seg bra mot det sorte, godt valg!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Runet
12/10/19, 16:05
Høres bra ut!
Syns det er rart at jeg ikke får velge brunt skinn.
Heller ikke carbondeksler innvending. Kun metal mesh.

Texascom
12/10/19, 17:00
XC60 har litt mer begrensinger [emoji107]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Runet
21/10/19, 21:23
Ja det var ganske mye begrensinger i forhold til XC90...
Nå er valgene låst. For seint å endre. Fikk valgt barneputer i baksetet i stedet for baksetevarme (koster det samme) og tok ingen emblem bak. Syns rumpa på xc60 har nok styr på seg. Liker det litt mer clean. Levering før jul.
Kunne valgt en som stod klar, men den var made in China. Nå blir min produsert hos Søta Bror.

Runet
07/11/19, 01:09
Da er planlagt ankomst meldt Frydenbø Sandane 16. desember.
Siden det er en mandag så håper jeg levering til oss samme uka:o
Har solgt unna 3 av egne biler (xc90t8, Kia Soul EL og Alfa GT 3,2) i oktober, men med Lotus og bobil på vinterlagring så slåss jeg og kona om Alfa Giulia siden det er den eneste på veien. Kaldt er det her også, så lysten på å gå er laber. Nå gleder vi oss til ny Volvo. I alle fall litt....;)

Runet
28/12/19, 01:24
XC60 blei faktisk registrert på meg 11.des og jeg henta den 12.des.
Altså før tiden. Ikke værst;)
Kjørt 600km nå med snittforbruk 0,42. Ikke at jeg bryr meg om forbruk siden jeg er litt motorgal, men av en eller annen grunn så går det litt sport i å se hva den klarer.
Jeg lader bare hjemme på en 32 amp ladeboks og det går rimelig kjapt å fylle den opp.
Vet ikke engang hvordan jeg gjør det på offentlige eller ladestasjoner rundt om...
Den går ca 20% lengre enn XC90 og det skyldes nok vekt og at batteriet på denne sies å gi 14% lengre rekkevidde på 2020-modellen.
Det virker likevel som at denne bruker bensinmotoren mer enn XC90 selv om det er nok batteri.
Ser jo at dette har med temperaturer å gjøre, men ser heller ingen logikk i dette.
Bruker On-Call hver morgen kl 0605 til å starte parkeringsklima for da tar fruen den på jobb. Selv må jeg skrape Alfa Giulia for is før avgang:mad:
På denne har jeg B&W-anlegg og jeg har neste ikke lyst å gå ut av bilen etter parkering..
Skal ta noen biler snart og få laget en tråd i riktig del av forumet selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor XC60II ikke skal ligge i samme del som XC90II....

Runet
31/05/20, 23:08
Må vel lage en ny tråd under XC60II... (både 60 og 90 burde ligget under samme XC-avdeling i forumet...)