PDA

Vis full versjon : Projektor-lykter V70



Vegard__
14/12/17, 17:46
Finnes det alternativer til VPARTS sine projektorlykter?

Jeg må ha skikkelig lys på bilen, men syns "devil eyes" led-stripa på VPARTS sin lampe ødelegger litt. Ser litt jalla ut.... :/

Noen som har tips til alternativ?

Bilen har originale reflektorer , og jeg setter ikke LED eller HID i reflektor.

http://forum.vccn.no/img-dump/2017/12/190.jpg

Vegard__
14/12/17, 18:08
Ser at HOVA også selger noe som virker identisk.

Vegard__
17/12/17, 21:06
Er det ingen andre alternativer som noen vet om...?

Svirre
20/12/17, 18:14
Orginale xenonlamper med reflektor gir velsig bra lys. Disse lampene fra v-parts gir ikke mye lys, selv med gode pærer..

Har kjøpt stylinglamper derifra, dog med reflektor. Veldig fornøyd med de, men de krever gode halogenpærer.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Vegard__
20/12/17, 21:48
Hmmm... Fankern.
Å konvertere til original xenon antar jeg er både dyrt og kanskje vanskelig mtp at det er halogen originalt i dag...?

Tenker du at srylinglampene med gode halogenpærer er bedre enn projektorene med xenon ?

Så rart at ingen andre lager ettermarkedes-lamper med projektorer [emoji35]

FroBe
21/12/17, 10:26
Projektorer gir ikke nødvendigvis merkbart mer lys ut av en pære enn en vanlig reflektor uten linse foran, men kan ha mindre strølys og skarpere cutoff.
De er dyrere å designe og produsere, men muliggjør slankere lykter. Derfor har mange bilprodusenter valgt dem for å kunne designe fronten av bilen annerledes.

Har du prøvd å sette i gode premiumpærer fra Philips eller Osram, og pusset lykteglassene slik at de ikke lengre er matte og sprer lyset? Nye lykteglass i plast gir 5-10% tap i lysstyrke, og opp til 50% hvis de er matte.

Vegard__
21/12/17, 17:51
Nei har ikke prøvd det siste du foreslår.
Takk for tipset.

Jeg mener at en projektor gir BEDRE lys enn en reflektor. Om det er fordi den gir MER lys, bedre cutoff eller kombinasjonen er jeg ikke sikker på. Men selve optikken i projektoren forstørrer og konsentrerer jo lyset, og mine opplevelser av projektorer opp gjennom åra er at de stort sett uten unntak er en oppgradering fra en reflektor.

Jeg var mest overrasket over at ingen andre lager ettermarkedslamper til V70N. Syns led-stripa til VPARTS er jallaaaaaaaa [emoji16]

I tillegg vurderer jeg xenon, og da er ikke reflektor noe option.

En god halogenpære i en god projektor kan noen ganger være nok.

DEPO lager projektorer som funker svært bra. Og sist droppa jeg xenon-konvertering nettopp fordi optikken var så bra i projektoren at det ble bra nok lys [emoji4]

The search continues...

Eller så får jeg kjøpe VPARTS og koble ut led-stripa, og lage en egen parklys-løsning.

volvoRsport
21/12/17, 18:08
Har du prøvd å sette i gode premiumpærer fra Philips eller Osram

Min erfaring med Osram Nightbreaker og Philips Bluevision er at de holder ekstremt kort tid i forhold til standardpærer. Hos meg holdt begge typene i underkant av et år.

jerognal
21/12/17, 18:19
Har sånne lykter på min xc. Fjernlysene lyser rett i bakken når nærlysene er riktig justert. Kan ikke justeres separat...
De dogger og......

mrstfu
21/12/17, 20:36
Jeg hadde prosjektorlamper på 850en min, fikla mye medet og prøvde mye rart, og kan med sikkerhet si at lyset var helt balle i forhold til Volvo reflektorlamper i god tilstand.

De fleste er enige om at reflektorlampene på P2-platformen gir godt nærlys, og jeg tviler på at du blir fornøyd med billige ettermarkedslykter. Kjenner en kar som hadde de Devil Eyes-lampene, og han bytta pga svak og ikke fungerende justering og fuktproblemer.

For stirt lysutbytte, med lyset der det skal være, ville jeg kjøpt originale xenonlamper, uten tvil.

jerognal
21/12/17, 21:52
Orginale xenon lamper koster 28.000 ifølge Frydenbø......:p Min hadde xenon orginalt. Ikke aktuelt å kjøpe nye nei.....

mrstfu
21/12/17, 22:19
Om Frydenbø mener originale xenon reflektorlamper til V70N koster 28k svindler de deg. Ca dobbel pris av hva de faktisk koster, før rabatt, fra Bilia.

Og det er fullt mulig å kjøpe de brukt.

FroBe
21/12/17, 23:24
Min erfaring med Osram Nightbreaker og Philips Bluevision er at de holder ekstremt kort tid i forhold til standardpærer. Hos meg holdt begge typene i underkant av et år.

Et år høres normalt ut for slike premium-pærer. Glødetråden er mye tynnere for å gi hvitere og sterkere synlig lys, mens long-life har tykk glødetråd som varer lengre og gir mer IR-varme på bekostning av synlig lys.

Jeg spanderer glatt 400 kr i året på de beste lyspærene på min XC70 for å ha best mulig lys som en gammel halogenlykt kan gi.

Min V70 har bi-xenon, da er det lett å bli bortskjemt. Spanderte på nye Osram D2R-pærer for å få best mulig lys der også, pluss Nightbreaker i fjernlyset. Trenger neppe bytte pærer på den før jeg må selge den.

jerognal
22/12/17, 09:34
Om Frydenbø mener originale xenon reflektorlamper til V70N koster 28k svindler de deg. Ca dobbel pris av hva de faktisk koster, før rabatt, fra Bilia.

Og det er fullt mulig å kjøpe de brukt.

Var til min xc70 2006..... Men at Frydenbø svindler? Tja de skulle jo ha 35.000 for 4 stk 4C dempere. Kjøpte fra Tyskland for 8200 inkl alt..... :-)

Toreed
22/12/17, 09:38
Var til min xc70 2006..... Men at Frydenbø svindler? Tja de skulle jo ha 35.000 for 4 stk 4C dempere. Kjøpte fra Tyskland for 8200 inkl alt..... :-)Brukt eller nytt?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

jerognal
22/12/17, 13:44
Flett nye med garanti - orginale Monroe. Ebay.

Toreed
22/12/17, 13:51
Flett nye med garanti - orginale Monroe. Ebay.Husker du hvem selgeren var?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

jerognal
22/12/17, 16:12
www_lott_de
Orginal er samme som Monroe C2503 foran og Monroe C1503 bak

Men nå sporte vi godt av fra frontlykter.... :-)

Vegard__
24/12/17, 18:06
Ok, skjønner nå at de VPARTS-lampene ikke er noe god løsning... [emoji16] Damn!

Ettermontere originale xenon reflektorer da eller...?
-hvordan går det når det ikke er xenon i dag?

Eller hva med 2007 originale projektorer, passer de?

mrstfu
24/12/17, 18:27
Om du har 2005 eller nyere skal lyktene være plug og nesten play - trenger vel bakakselsensoren som justerer høyden automatisk i tillegg.

Vegard__
24/12/17, 20:45
Om du har 2005 eller nyere skal lyktene være plug og nesten play - trenger vel bakakselsensoren som justerer høyden automatisk i tillegg.

Har selvsagt 04 [emoji53]

Hva er løsninga da...?
Ettermontere mtp passform går vel greit?

Men det vil vel bli kluss med feilkoder og evnt elektroniske ting som gjør at lampa ikke funker?

mrstfu
24/12/17, 20:48
Er mulig med pre-facelift og, men litt kobling må påregnes.