PDA

Vis full versjon : Hva er galt med min S80 99 mod. Bensin.



gj-hanss@online.no
09/12/17, 10:10
Problemene startet med at alle lamper mer eller mindre, i dashbordet lyser, turteller og speedometer faller ut.... Feilvarsling i display med "alvorlig bremsefeil, stanna umiddelbart"... Men bilen går fint og bremser fungere samt øvrige lys og blinklys mm. Men stopper jeg kan motoren begynne og hoste litt før den stopper og da får jeg ikke start igjen. Fjerner strømtilførsel en stund og bilen er ok for en ny halvtimes drift. Til slutt nå får jeg ikke start uansett hva jeg gjør. Starter slår ikke inn....grunnet manglende styrestrøm til innslagsreleet. Når jeg "tyvkobler" om litt går starteren men bilen vil ikke starte. Hva kan være feil..? Styreenheten?

Svirre
09/12/17, 11:07
Siden du har fått så mange rare og alvorlige feil som du beskriver, så ville jeg nesten tro at CEM har takket for seg. Dette er bare et blindskudd fra hofta.
Ville først å få lest ut feilkoder på bilen først, selv om det kan være vanskelig når den ikke vil starte engang.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

gj-hanss@online.no
10/12/17, 17:43
Skal se om vi ikke får en til å lese ut feilkoder og så får vi se etter det. Har hatt ute CEM uten å se noen andre skader en muligens litt korrodering på kontakt punkter. Vist det er CEM enheten, vet du noen som reparerer slike..? Og dersom, er det da bare å demontere CEM og sende den inn? Og hva med monteringen igjen..? Bare å putte den på plass og starte..?