PDA

Vis full versjon : Volvo V50 1.6 motorvarmer



Dan-Henning
04/12/17, 00:45
Hei.

Jeg har nettopp hjulpet en kompis med å bytte forbrenningsvifte på motorvarmeren. Motorvarmeren starter nå fint og går som bare det. Men den vil ikke aktivere kupévifta og varme opp kupéen. Noen idé om hva som kan være årsaken?

René Fredriksen
04/12/17, 22:37
Prøv og lad batteriet opp og se om det hjelper :) om det er lite strøm så stopper den kupé vifte for og ha nok til start. Skal stoppe varmer å egentlig men har opplevd at den ikke gjør det

Dan-Henning
04/12/17, 23:48
Hei.

Takk for tipset. Vi får prøve det

Dan-Henning
08/12/17, 16:02
Det hjalp ikke. Batteriet ble fullt oppladet. Kupe-vifta starter fremdeles ikke

konso
08/12/17, 19:33
Er den ettermontert eller fabrikkmontert?
Kan være et relé som styrer innslag på vifte som ikke er i orden.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Dan-Henning
09/12/17, 13:45
Hei. Den er fabrikkmontert. Releet ligger vel i styringsenheten på varmeren. Er stygt redd for at det er den som er delvis defekt.

René Fredriksen
10/12/17, 13:35
Hei. Den er fabrikkmontert. Releet ligger vel i styringsenheten på varmeren. Er stygt redd for at det er den som er delvis defekt.

Er CEM som styrer innslag til vifte sammen med CCM (klimaenhet) det kan justeres med VIDA men husker ikke om man kan justere at den skal starte vifte eller ikke men kan i allefall justere hvor den skal blåse og slike ting.

Kupé vifte virker generelt? Hva er skillt nr på denne? Så kan jeg se i TIE om den faktisk er orginal eller ikke :)

Dan-Henning
10/12/17, 15:29
Er CEM som styrer innslag til vifte sammen med CCM (klimaenhet) det kan justeres med VIDA men husker ikke om man kan justere at den skal starte vifte eller ikke men kan i allefall justere hvor den skal blåse og slike ting.

Kupé vifte virker generelt? Hva er skillt nr på denne? Så kan jeg se i TIE om den faktisk er orginal eller ikke :)

Kupe-vifte virker helt fint ellers. Her har du chassisnummeret på bilen. YV1MW76E292497553. Supert hvis du kunne sjekket det:)

René Fredriksen
10/12/17, 20:30
Kupe-vifte virker helt fint ellers. Her har du chassisnummeret på bilen. YV1MW76E292497553. Supert hvis du kunne sjekket det:)

2B03
ADDITIONAL HEATER Additional heater with timer

Ser ut som det er orginalt montert ja.

Bare for ha spurt, Du har tenning av og nøkkel ute av tenningslåsen når du prøver sant :P ? om tenning er på starter ikke vifte automatisk med varmer.

Dan-Henning
10/12/17, 21:28
Jeg har satt på timer og da er bilen låst når varmeren starter. Kun den nøkkelen som ikke kan låse opp bilen som står i. Den som man kan ha i hele tiden, men som kun funker hvis du har hovednøklene i nærheten. Hvis du skjønner hva jeg prøver å fomle fram

René Fredriksen
10/12/17, 22:56
Jeg har satt på timer og da er bilen låst når varmeren starter. Kun den nøkkelen som ikke kan låse opp bilen som står i. Den som man kan ha i hele tiden, men som kun funker hvis du har hovednøklene i nærheten. Hvis du skjønner hva jeg prøver å fomle fram

Kryless go nøkkelen du tenker på :)

Hmm er lenge siden jeg har sett på v50 med keyless nå, men vet på enkelte biler at du må trykke inn en knapp forsiden av nøkkelen for og få den i helt i av posisjon. Men husker helt erlig ikke hvordan Volvo fikset dette. Om så kan det være en forklaring