PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer



tommy_ar
01/12/17, 14:05
Hei !
Håper noen er gode på Dieselvarmere.
Har en V70 2011.
Her om dagen da jeg gikk ut i bilen på morgenen og tok Direktestart Parkvarmer: PÅ, så hørte jeg det startet noe opp da jeg lukka døra på bilen og gikk inn, men da jeg kom ut etter en halv tile ca. virka det som om den ikke hadde kommet i gang og at var stille og rolig, og bilen var is kald (det var -5 ute). Tenke at "nei" nå er det noe med denne varmeren.............
Kom på jobben og prog. timeren til kl 1610, da hadde den gått og alt virka ok.
Noen som vet hvorfor denne Direktestarten ikke virka?????????
Batteri er ok og Dieselnivå er ok

/T

Holern
01/12/17, 15:48
Søk litt på forumet, så får du nok svar på spørsmålet ditt :-)
Her er i bøtter og spann om temaet.

4x4vinge
03/12/17, 23:46
Sjekk bateriet skikkelig

Hansemann
30/12/17, 18:07
Diesel armer på min xc70, 08, starter når jeg slår den på. Men virker ikke som den tenner. Lukter diesel, og blir ikke varm. Er det en form for en tenner, som ikke funker? Ingen feilmeldinger.

peodudn
03/01/18, 14:16
Kanskje batteriet hadde lav spenning på morningen. Da vil ikke den starte for ikke å tømme batteriet men fortsatt vil batteriet ha tilstrekkelig spenning til å få start på bilen

brukernavn
08/01/18, 15:17
Kan være helt tilfeldig at den stoppa/ikke starta.. Disse bilene har ikke større batteri enn det må være og ved gjentagende korte turer får ikke bilen lada opp batteriet mellom hver start, gjerne ved varmetråer, varmeseter etc. Min anbefaling er å ta en opplading i begynnelse og slutt av vintersesong, evt. midt i sesong for å opprettholde kapasitet og levetid på batteriet. Bruk i så fall en god smartlader, ctek, exide ol [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

kospaang
09/01/18, 10:04
Pga. kun 8-9 minutter til jobb bruker jeg varmeren så å si hele året for å få motoren opp i god driftstemperatur kjapt. ( dvs. når det er rundt 14 varmegrader ute eller lavere ). Også for å slippe å skrape is, hvilket jeg ikke har gjort siden 2012 :)
Småkjøring er som kjent ikke bra for dieselmotoren.

Allerede når det er 0 grader vil det tilsvare at varmer går i ca 40 minutter, styrt av automatikken.
Etter manualen må en kjøre/lade like lenge som varmeren har vært i bruk.
Da er jeg følgelig i minus ca. 30 minutter kjøretid, og det om en bare regner morgenoppvarmingen.

For å holde batteriet i live, og tipp-topp, kobler jeg på CTEK hver fredag. Ihvertfall i den kalde årstiden, og litt skjeldnere høst & vår - annenhver, eller hver tredje, uke tenker jeg det blir da.