PDA

Vis full versjon : 940 LT stopper på tomgang



Tønder
01/12/17, 10:38
Hei!
Har en 97 940 LT automat, som stopper når det er lite bensin (under kvart tank) hvis jeg slipper gassen, det blir verre jo mindre bensin det er. Noen som kjenner til dette?

flarssen
06/12/17, 21:44
Kan være gåen pumpe i tanken, hvis den har det. Min er gåen og jeg kjøpte ny for seks år siden, men har ikke fått byttet ennå :)
Men jeg kjører primært på LPG, og passer på å ikke komme for langt under halv bensintank.
Hvis du har tank-pumpe skal du høre litt during fra den når du setter på tenningen, i tillegg til pumpa under bilen. Min pumpe under bilen lager litt surklelyder når det blir lite bensin på tanken.

Tønder
12/12/17, 17:43
Denne har vel bare pumpe i tanken tror jeg, så vil jo tro at den virker, hvis ikke så hadde den vel ikke fått bensin i det hele tatt?

Terje1
12/12/17, 19:35
Denne har vel bare pumpe i tanken tror jeg, så vil jo tro at den virker, hvis ikke så hadde den vel ikke fått bensin i det hele tatt?

Du sier noe der,men hvordan kan noe annet enn pumpa være synderen?
Sjekka at tanken puster? Altså at luftinga ikke er tett.

Tønder
13/12/17, 16:07
Nei, må nok ta ut pumpa og se... Hvor er luftingen på denne? Går den opp til tanklokket?

Terje1
13/12/17, 16:15
Nei, må nok ta ut pumpa og se... Hvor er luftingen på denne? Går den opp til tanklokket?

Ja mener den gjør det.
Var ute med armatur/pumpe selv i dag faktisk.

Filter under er nok greit å bytte også.
Mener det sitter der pumpe og filter sitter på eldre modeller

Tønder
13/12/17, 16:39
Ja, har bytta filter, ble kanskje litt bedre da, men er fortsatt ikke bra:)