PDA

Vis full versjon : Forsikring av V90 T8



Holern
29/11/17, 08:44
Snart kommer min nye bil til gårds, og jeg har såvidt begynt å sjekke forsikringspremie på den.
Jeg fikk et tilbud fra Volvia (gjennom forhandler), og jeg har fått et fra min bank (SMN).

Jeg har maks opptjent bonus og kommer til å kjøre rundt 20000km i året. Egenandel jeg har gått ut i fra er 6000,-

Foreløpig er det bankforbindelsen min som leder med noen kroner på Volvia

Volvia skal ha 8269,- pr. år (pluss årsavgift)
SMN forlanger noe mindre (har ikke fått de konkrete tall, men det blir noen kroner lavere)

Er det andre som har fått gode tilbud fra andre aktører?

Jeg vet at forsikring varierer en del ift personlige variabler, men om noen vet at det er andre selskaper som peker seg ut, vil jeg gjerne høre om det.

OJG
29/11/17, 10:27
Volvia er vel eid av IF forsikring. Gir vel noe ekstra rabatt ved flere forsikringer, tror fort de gir en 10% samlet. Tror fruen har ca kr 8600,- i året ved 20000 km og full bonus på sin 2018 XC90 T8 hos Volvia. Har noen forsikringer til i IF og noen medlemskap bla i HL og Coop som gir ekstra rabatt hos IF. Tror faktor om egen garasje og bosted teller inn i forsikringsberegningen, samt alder på fører.

Chef
29/11/17, 14:30
Hei,
Har fått tilbud fra Sparebank 1 på 5500kr i året. Dette er en V90 T8 med 15000 km pr år og 3000kr i egenandel.
Har 70% bonus og alle forsikringene hos de.

Holern
29/11/17, 14:38
Hei,
Har fått tilbud fra Sparebank 1 på 5500kr i året. Dette er en V90 T8 med 15000 km pr år og 3000kr i egenandel.
Har 70% bonus og alle forsikringene hos de.

Det er vel noe lignende som jeg fikk... jeg har 80% og alle forsikringer der. Alder 50+

Rcar
02/12/17, 23:14
Snart kommer min nye bil til gårds, og jeg har såvidt begynt å sjekke forsikringspremie på den.
Jeg fikk et tilbud fra Volvia (gjennom forhandler), og jeg har fått et fra min bank (SMN).

Jeg har maks opptjent bonus og kommer til å kjøre rundt 20000km i året. Egenandel jeg har gått ut i fra er 6000,-

Foreløpig er det bankforbindelsen min som leder med noen kroner på Volvia

Volvia skal ha 8269,- pr. år (pluss årsavgift)
SMN forlanger noe mindre (har ikke fått de konkrete tall, men det blir noen kroner lavere)

Er det andre som har fått gode tilbud fra andre aktører?

Jeg vet at forsikring varierer en del ift personlige variabler, men om noen vet at det er andre selskaper som peker seg ut, vil jeg gjerne høre om det.

Du må oppgi f.eks. at bilen har sikkerhetssystemer som intellisafe til Volvia.....da det visstnok ikke var noen automatikk i at de fikk opp dette............ deretter detter den nok yttligere 10% ned.
(Dette fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe inn å opplyse om hvert år - da det fort fatt ut igjen....)
Har du Coop medlemskap oppgi det også - så får du 2% til (fra Coop)
HL burde også gi rabatt hos Volvia. (Siden det strengt talt er IF og at Coop funker hos Volvia - via IF)
Så er det vel 10% til om du er betalende medlem på VCCN.

Rcar

Holern
03/12/17, 12:14
Du må oppgi f.eks. at bilen har sikkerhetssystemer som intellisafe til Volvia.....da det visstnok ikke var noen automatikk i at de fikk opp dette............ deretter detter den nok yttligere 10% ned.
(Dette fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe inn å opplyse om hvert år - da det fort fatt ut igjen....)
Har du Coop medlemskap oppgi det også - så får du 2% til (fra Coop)
HL burde også gi rabatt hos Volvia. (Siden det strengt talt er IF og at Coop funker hos Volvia - via IF)
Så er det vel 10% til om du er betalende medlem på VCCN.

Rcar

Takk for tipsene :-)
Jeg fikk Volvia-tilbudet gjennom forhandler, og regner med at bilens sikkerhetssystemer ble formidlet av selger.

Men dette skal jeg sjekke, samtidig med Coop-medlemskap



Sent from my iPad using Tapatalk

Holern
04/12/17, 12:28
Du må oppgi f.eks. at bilen har sikkerhetssystemer som intellisafe til Volvia.....da det visstnok ikke var noen automatikk i at de fikk opp dette............ deretter detter den nok yttligere 10% ned.
(Dette fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe inn å opplyse om hvert år - da det fort fatt ut igjen....)
Har du Coop medlemskap oppgi det også - så får du 2% til (fra Coop)
HL burde også gi rabatt hos Volvia. (Siden det strengt talt er IF og at Coop funker hos Volvia - via IF)
Så er det vel 10% til om du er betalende medlem på VCCN.

Rcar

Snakket med Volvia i dag, og fikk redusert premien med en liten tusenlapp.
7350 (+ 200 pga leasingavtale) ble årspremien.

Holern
05/12/17, 08:57
...og nå har jeg fått eksakt beløp fra SMN (min bankforbindelse), og det lød på 5254,-. I tillegg kommer seff vegavgifta på 2821,-

Dette skal jeg kunne leve med. Faktisk rimeligere enn min gamle V70.

RuneBruun
05/12/17, 16:56
Jeg fikk et tilbud fra Gjensidige på 2900 pr mnd... med 25000km og 75% (!) bonus - helt hårreisende...


Sent from my iPad using Tapatalk

Holern
05/12/17, 20:30
Jeg fikk et tilbud fra Gjensidige på 2900 pr mnd... med 25000km og 75% (!) bonus - helt hårreisende...


Sent from my iPad using Tapatalk

:eek: Det var da voldsomt billig....bare ansvarsforsikring, eller? :-D

hgnubel
06/12/17, 06:45
:eek: Det var da voldsomt billig....bare ansvarsforsikring, eller? :-D2900*12=34800 :)

Holern
06/12/17, 07:55
2900*12=34800 :)

He he...ja, så den nå. Tenkte årspremie jeg :D

Går vel rundt og er "høy" pga forventningene til nybilen .... :D

Chef
06/12/17, 08:31
Forsikringsprisen er jo helt hinsides.

Når får du bilen din Holern?

Holern
06/12/17, 09:14
Forsikringsprisen er jo helt hinsides.

Når får du bilen din Holern?

Bilen produseres denne uken, så jeg håper og tror på en fin julegave til far....en av de siste dagene før jul!!

HO HO HO!! Dette blir (forhåpentligvis) en fin jul ;)

RuneBruun
16/12/17, 16:34
Endte opp med Volvia Total Care. 25000km + 75% bonus = 7870,-. Syntes ikke det var så ille. Gjensidige er jo helt ute og kjører... Forsikringen tillater også fører under 23 år hvis man kjøper ”red key”. Passer utmerket for junior :). Forøvrig hatt bilen noen dager nå - kjempefornøyd!


Sent from my iPad using Tapatalk

Holern
16/12/17, 19:18
Endte opp med Volvia Total Care. 25000km + 75% bonus = 7870,-. Syntes ikke det var så ille. Gjensidige er jo helt ute og kjører... Forsikringen tillater også fører under 23 år hvis man kjøper ”red key”. Passer utmerket for junior :). Forøvrig hatt bilen noen dager nå - kjempefornøyd!


Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg endte opp med 5240.- med LO-favør, 80% bonus og 20000km. Da får jeg Toppsikring.

I tillegg kommer vegavgifta på 2821.-.

Jeg er fornøyd med det, litt fordi jeg har fått billigere forsikring enn jeg hadde på min forrige bil (V70).

Bilen min er underveis, og jeg regner med å få den på mandag eller tirsdag.....gjett om jeg gleder meg?? :rolleyes:

palengh
23/12/17, 16:46
Anbefaler å se på vilkårene. Volvia sin toppforsikring har meget gode vilkår som skiller seg ut fra de andre selskapene. I tillegg kommer det rabatter for å være medlem i HL, Coop og om du har øvrige forsikringer i If, selvom du forsikrer bilen din i Volvia. Og du får rabatter på forsikringene i if når du har bilen forsikret hos Volvia.

XC60 R Design T8
Kråkerøy

Holern
23/12/17, 21:21
Anbefaler å se på vilkårene. Volvia sin toppforsikring har meget gode vilkår som skiller seg ut fra de andre selskapene. I tillegg kommer det rabatter for å være medlem i HL, Coop og om du har øvrige forsikringer i If, selvom du forsikrer bilen din i Volvia. Og du får rabatter på forsikringene i if når du har bilen forsikret hos Volvia.

XC60 R Design T8
Kråkerøy

Det var uansett en god del billigere i SMN enn Volvia, så det ble SMN for min del.