PDA

Vis full versjon : foring bærearm bak fremre? volvo v70



acer
28/11/17, 14:48
hei jeg lurer på om det er noen som vet om det er forskjell på høyre å venstre side når det gjelder
fremre bærearmsforing bak jeg har kikka på nett jeg trur det er litt forskjell fra høyre å venstre side

volvo v70 2011 D3

Rob1
06/12/17, 18:47
hei jeg lurer på om det er noen som vet om det er forskjell på høyre å venstre side når det gjelder
fremre bærearmsforing bak jeg har kikka på nett jeg trur det er litt forskjell fra høyre å venstre side

volvo v70 2011 D3Ja det er det.
Høyre og venstre, samt at det er eksos feste på det ene.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

René Fredriksen
08/12/17, 12:56
Ja det er det.
Høyre og venstre, samt at det er eksos feste på det ene.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Kan være eksos feste på den ene. De første utgavene har det.

Men de er forskjellige uansett pga en bolt til bremseslangene er speilvendt.

Rob1
08/12/17, 12:58
Kan være eksos feste på den ene. De første utgavene har det.

Men de er forskjellige uansett pga en bolt til bremseslangene er speilvendt.Bah..... mente bremseslange....
Har nettopp byttet på min.... :-)

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

acer
17/04/23, 14:16
hei jeg må bytte disse igjen byttet de i 2018 er det noen som vet hvordan bytter de

jiha1968
17/04/23, 21:42
Siden du i praksis har en Modeo IV med noen Volvomerker på, så kan du sjekke her:
(trenger egentlig ikke spesialverktøy utover en lagerpresse for å montere om man demonterer bærearmen fra bilen, men husk at foringen presses inn noen grader på skrå aksialt i hullet, og at rotasjonen av foringen blir riktig)


https://www.youtube.com/watch?v=0XLqtqPTPlo


PS: tråden du spurte i er ca 5 år gammel, kan være greit å lage ny tråd/innlegg når det er så lenge siden tråden var aktiv...