PDA

Vis full versjon : Brent kontakt på LH 2.4-nett: hva er dette?



andersg
15/07/10, 12:58
Måtte dele dette kontaktstykket før det gikk galt, røyken velta ut av dasjen! Heldigvis fant jeg feilen fort.
Bilen starter uten denne kontakten innkobla, men ser ut til at stereo og målere er dødt. Hva går denne til, og hvor kan jeg handle ny? Har ikke dratt noe særlig i endene, men håper det er en kontakt til så jeg slipper å klippe de ti-tolv ledningene i hver ende...

Sorry de dårlige bilene, kameraet har ikke makrofunksjon.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1213.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1214.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1215.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1216.jpg

Bilen er en 240 91mod.

Modalen
15/07/10, 13:02
Ligner fælt på kontakta som går nettopp til stereo på 90+ modeller.

andersg
15/07/10, 13:47
Hmm. Stereoen min har alltid spilt dårlig i forhold til kvaliteten på komponentene, har flytta over forsterkere + subber fra andre bilen hvor de har spilt fletta, men i min bil vrenger det seg med en gang. Bytta batterikontakt til strømledningen til forsterkeren her om dagen, det er det jeg har gjort med stereoen de siste månedene. Får gå over alt før jeg bytter kontaktstykke...

andersg
18/07/10, 02:32
Noen som har noen idéer om hva som kan ha forårsaket dette, og hva jeg burde sjekke før jeg bytter kontakt? Jordinger, etc.?
Ringt litt rundt på huggere i Vestfold, men er nesten ingen som har 240-er som er 90+ stående... Og regner med at privatpersoner som har LH 2.4-nett liggende ikke er hypp på å klippe i det.
Kan vel like gjerne ringe Volvo med en gang...

Alt i alt har jeg mista stereo, bensinmåler og alle baklys. Ikke så kult å kjøre rundt med.

asdf
19/07/10, 18:50
Problemet er ikke at kontakten er smelta, problemet er at du har en kortslutning en eller annen plass. Så finn fram koblingsskjema og se hvilke ledninger som er svidd, og hva de går til.

henrik940
19/07/10, 18:55
Detta går vel til dører.

ChrML
19/07/10, 19:02
Du har ikke juksa med sikringene på bilen? Kan ha vært en kortslutning, ja, men rart at sikringa ikke smelta. Ser veldig ut som det som går til dørene på 940, men dette er 240 så vet ikke.

Det er nok løse kabelsko i den pluggen. Bare å ta frem litt hvit eltape og merke alle ledningene hvem pin nr dem står i og vippe ut en og en. Ny kontakt får du nok kjøpt på Volvo eller tatt en fra høggern.

andersg
19/07/10, 19:31
Sikring nr. 13 hadde gått husker jeg, må løpe ut å sjekke hva det var... Det var til varme i forsetene, artig at den har gått siden jeg har Cosworth-stoler uten varme i.

Sentrallåsen funker fint.

Har ikke tukla med noe sikringer, ser ikke ut til at forrige eier har gjort det heller (heldigvis bare en forrige eier). Jeg har hardt for å se hvor hver ende at kontakten går, den borterste forsvinner i en teipremse sammen med noen andre kabler etter få cm, mens den lange enden forsvinner opp i dasjen. Fram med lommelykta. :)

boman
21/07/10, 21:10
Sikring nr. 13 hadde gått husker jeg, må løpe ut å sjekke hva det var... Det var til varme i forsetene, artig at den har gått siden jeg har Cosworth-stoler uten varme i.

Sentrallåsen funker fint.

Har ikke tukla med noe sikringer, ser ikke ut til at forrige eier har gjort det heller (heldigvis bare en forrige eier). Jeg har hardt for å se hvor hver ende at kontakten går, den borterste forsvinner i en teipremse sammen med noen andre kabler etter få cm, mens den lange enden forsvinner opp i dasjen. Fram med lommelykta. :)
Da kan den ha gått lenge eller at ledningene til setevarmerne er avslutta i kortslutting.

andersg
21/07/10, 22:26
Ikke godt å si, er mer eller mindre klin umulig å se hvor ledningene til kontakten går, begge ender forsvinner inn i en teiprull sammen med hundre andre ledninger. Ser at det er ledning nr. 6 som har brent, så får prøve å få ut de og huke de sammen med en sikring og se hvordan det går.

asdf
22/07/10, 21:33
Ikke godt å si, er mer eller mindre klin umulig å se hvor ledningene til kontakten går, begge ender forsvinner inn i en teiprull sammen med hundre andre ledninger. Ser at det er ledning nr. 6 som har brent, så får prøve å få ut de og huke de sammen med en sikring og se hvordan det går.

Det er ikke noe vits i å finne opp kruttet på nytt, se på et koblingsskjema så ser du med en gang hvor ledningene går.