Vis full versjon : Visker bakrute
Viskeren på bakruta slutta plutselig å fungere. Har sjekket sikringer/ byttet, og det ser ikke ut som den er problemet. Er det noen som har erfaring med dette? Ligger feilen bak i motor i vinduet eller er det noe annet?
Det er et plastik tannhjul inni motorn bak som ryker pga akslingen gjenomføringa ut av gjenom vinduet blir tregt
Finnes tannhjul på ebay og få kjøpt
Det er et plastik tannhjul inni motorn bak som ryker pga akslingen gjenomføringa ut av gjenom vinduet blir tregt
Kommer en til denne med å demontere deksler osv i bakluka? Er det greit å demontere selve motoren?
Du skulle ikke tilfeldigvis ha ett delenummer?
Evt. demontere hele motoren og banke akslingen ut og smøre den opp igjen. På min hadde den bare eiret fast.
Du skulle ikke tilfeldigvis ha ett delenummer?
Jeg får ta og kikke på det en dag. Takk!
Delenummer på viskermekanismen fra Magneti Marelli er 064038001010.
Drøye tusenlappen fra utlandet, kr 1800 i Norge for ny.
Selv kjører jeg med et 3D-printet tannhjul til kr 400, det fungerer fortsatt etter et år og 15000 km.
http://forum.vccn.no/showthread.php?74895-Forsøk-på-reparasjon-av-bakvisker-mekanismen
Takk for svar. Skal prøve å løsne litt på det først. Bilen har stått lenge pga sjukdom nå, så det kan være som en nevnte tidligere at det har eira fast.
Kjartan
Skru av dekselet i baluka Ã¥ mÃ¥l om du har strøm i stikket til viskermotor í ½í±Œí ¼í¿»
Ikke uvanlig at motoren streiker.
By default så går bakviskeren automatisk når man setter gir i revers, ikke alltid like bra om det er mye snø på bakrute.
Få noen til å lytte bak der når du setter den på - hvis den lager lyd så er det tannhjulet.
Hvis det er helt stille så er det ny bakviskermotor.
Når det gjelder demontering så er det 4x Torx 20 på "trekket" - to på undersiden og to på siden.
Så er det bare å nappe hardt i det, da har du umiddelbar tilgang til motoren.
For å demontere den er det tre bolter som må løsnes. husk å løsne selve armen først evt.
Virker skiltlys og varmen i bakruta? Det skulle kunne være sånn at det er noen ledninger i gangjernet til bakluka som har gått av. Det har skjedd på min bil.
Varmen virker iallefall. Tror skiltlyset virker også. Mest sannsynlig er det motoren som har satt seg fast siden bilen har stått lenge uten å bli brukt.
Ikke uvanlig at motoren streiker.
By default så går bakviskeren automatisk når man setter gir i revers, ikke alltid like bra om det er mye snø på bakrute.
Få noen til å lytte bak der når du setter den på - hvis den lager lyd så er det tannhjulet.
Hvis det er helt stille så er det ny bakviskermotor.
Når det gjelder demontering så er det 4x Torx 20 på "trekket" - to på undersiden og to på siden.
Så er det bare å nappe hardt i det, da har du umiddelbar tilgang til motoren.
For å demontere den er det tre bolter som må løsnes. husk å løsne selve armen først evt.
Takk for svar. Skal prøve å få kikket på det snarest mulig. Bilen har stått lenge så det er nok det som er problemet.
Det er egentlig så enkelt som å demontere trekket bak og måle stikket til viskeren først som sist. Har du ikke strøm der er det nok ikke viskermotoren. I mitt tilfelle var det viskermotoren som var defekt. Ikke en uvanlig feil.
Jeg skal selge min viskermotor nå, med komplett viskermekanisme. Ingenting galt med den, men jeg bruker den ikke og skal erstatte med glassplugg.
Hei.
Det er jo greit om kjøp og salg med tilhørende diskusjoner til andre foregår på egnede steder, og ikke på denne tråden.
Jeg har ikke mulighet til å kjøpe denne viskermotoren nå. Og jeg vet enda ikke om jeg har fått movet opp den gamle enda, har ikke hatt anledning til å teste.
Hei.
Det er jo greit om kjøp og salg med tilhørende diskusjoner til andre foregår på egnede steder, og ikke på denne tråden.
Jeg har ikke mulighet til å kjøpe denne viskermotoren nå. Og jeg vet enda ikke om jeg har fått movet opp den gamle enda, har ikke hatt anledning til å teste.
Beklager, var litt kjapp og antok Griffin var trådstarter. Tar det på PM herfra.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.