PDA

Vis full versjon : Besvare tekstmelding med tale?



Hebbelilla
21/11/17, 11:34
S90 2017

"Talestyring" fungerer ved innkommende SMS og valget "Les melding", men har noen fått "Svar" til å fungere? Får talebeskjed om å lese inn svar, gjør det, men får så melding om at "det kunne ikke oppnås kontakt nå" eller tilsvarende ordlyd. Jeg bruker bilmodem med datakort, som fungerer for alt annet.

tlov
03/01/18, 23:43
S90 2017

"Talestyring" fungerer ved innkommende SMS og valget "Les melding", men har noen fått "Svar" til å fungere? Får talebeskjed om å lese inn svar, gjør det, men får så melding om at "det kunne ikke oppnås kontakt nå" eller tilsvarende ordlyd. Jeg bruker bilmodem med datakort, som fungerer for alt annet.Samme problem her på en V90 T8 2018.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

B230
04/01/18, 07:50
Programmet er litt sært og godtar ikke alle dialekter. F.eks. på breit østlandsk, og utpreget kristiansands- eller haugesundsdialekt kan du få problemer.

Men pent bokmål går bra, og også klingende vinje-mål og trivelig toten-dialekt liker den.

Holern
04/01/18, 08:57
Funker helt greit i min.....jeg snakker inn på bokmål, i stedet for min nordlandsdialekt....:rolleyes:

VoƖvolog
04/01/18, 09:41
Det har aldri funket hos meg....har jammen glemt å skrive det opp på lista til min personlige "må høre med volvo"-teknikker.

Jeg rekker jo ikke si noe særlig før den bare klager på at "unavailable"

B230
04/01/18, 09:56
Det første du må gjøre da, stille den over til norsk. Hvis ikke du vil snakke engelsk da . .

VoƖvolog
05/01/18, 10:44
Det første du må gjøre da, stille den over til norsk. Hvis ikke du vil snakke engelsk da . .

Resten av bilen snakker jo på norsk. Er det eget sted for å stille inn språk for tale til tekst?

Holern
05/01/18, 10:55
Tok en liten test i går, og snakket vefsning til Siri.
Jaggu skjønte hun det meste av det jeg sa... :)

hovik
05/01/18, 22:04
Prøvd en gang via CarPlay. Endte med å be en kompis dra å dø. Det var ikke intensjonen.