PDA

Vis full versjon : isteden for intensive tar remover?



MrX
15/07/10, 12:27
Var på mekonomen og skulle kjøpe noe remedier for og få bilen polert. Jeg er vant og bruke Autoglym og er egentlig veldig fornøyd med produktene deres.

Men mekonomen på finnsnes hadde ikke inne "intensive tar remover" og hvordan i alle dager får jeg da vekk nupper og asfaltflekker uten den? Noen som har noen tips på produkter som funker like bra eller bedre? Helst noe man ikke trenger og bestille på nett.

Volvo-Christian
15/07/10, 12:34
Meguiars quick clay! :) veldig enkel og jobbe med, og poleringa går som en drøm etterpå.

MrX
15/07/10, 12:38
Ja det funker sikkert fint det, men desverre så har jeg ennå tilgode og finne meguiars produkter andre plasser enn internett. Derfor jeg ennå ikke har prøvd de, til tross for mange som skryter av det.

Skjønner ikke hvor vanskelig det er og ha vanlige ting som clay inne på lager.

Tore
15/07/10, 12:38
Vanlig avfettingsmiddel? Alle bensinstasjoner og slikt selger dette som i praksis er ett white spirit-produkt man sprayer på flekkene og tørker bort.

Volvo-Christian
15/07/10, 12:42
Ja det funker sikkert fint det, men desverre så har jeg ennå tilgode og finne meguiars produkter andre plasser enn internett. Derfor jeg ennå ikke har prøvd de, til tross for mange som skryter av det.

Skjønner ikke hvor vanskelig det er og ha vanlige ting som clay inne på lager.

Sjekka på bil-xtra? eller firmaer som driver med bilpleie?

MrX
15/07/10, 12:43
Blir vell og ende opp med noe slikt, men intensive tar remover er mere eller mindre ett vidundermiddel som løser dritten opp omtrent øyeblikkelig uten noe som helst gnikking eller banning.

Teebob
15/07/10, 15:47
Tar remover og avfetting har ingenting på lakk å gjøre.. Clayen til meguiars i lag med detaileren dems, fjerner alt.. Ink. Asfalt, tjære, bremsestøv etc.

ole
15/07/10, 15:52
Ja det funker sikkert fint det, men desverre så har jeg ennå tilgode og finne meguiars produkter andre plasser enn internett. Derfor jeg ennå ikke har prøvd de, til tross for mange som skryter av det.

Skjønner ikke hvor vanskelig det er og ha vanlige ting som clay inne på lager.

selger nå meguiars produkter på Bilextra på lillehammer rart om det er veldi forskjell på hva de har her og andre steder

Per Turbo
15/07/10, 15:58
Tar remover og avfetting har ingenting på lakk å gjøre.. Clayen til meguiars i lag med detaileren dems, fjerner alt.. Ink. Asfalt, tjære, bremsestøv etc.

Skal man bruke Bug and Tar Remover så bør bilen poleres etterpå da den er veldig sterk. Men damn som den funker! (Og så lukter den pistasj hehe)

Men for fjerning av drit i lakken er Clay helt suverent. Og benytter man Detailer etter hver vask så er bilen fantastisk lett å jobbe med hver gang man skal vaske og pleie bil :)

BilXtra kjeden fører Meguiar's, eller kan skaffe. Eller så bestiller man på www.meguiars.no

volvoRsport
15/07/10, 17:18
Prickbort funker på asfaltflekker, selges bl.a. på Mekonomen og utvalgte Statoil stasjoner eller hos www.godkjemi.no

volvoRsport
15/07/10, 17:18
Tar remover og avfetting har ingenting på lakk å gjøre..

Dette har du greie på...:rolleyes:

MrX
15/07/10, 19:36
Er ikke bil x-tra på finnsnes.

Uansett, fant tar remover på Mekk, så utover kvelden blir det sikkert en omgang på bilene. Blir litt spennende og se om 740'en blir bra, da den har stått under ett grantre i 3 år, og det ser man godt på lakken.

Martin.S
15/07/10, 19:52
Vet du får kjøpt Sonax clay. Og sonax er et merke mekonomen fører, om de ikke har det inne, kan det bestilles over natten.
Aner ikke hvor bra den er eller er å jobbe med, har mest erfaringer med swiswax og meguiars sine typer clay. Men det funker uansett mye bedre enn Tar remover eller avfetting.

tyggern
15/07/10, 22:24
Dette har du greie på...:rolleyes:

Hehe, det tenkte jeg også....


MYE bedre alternativer er f.eks Prickbort som nevnt, autosmart tardis. (fjerner det meste selv uten berrøring) så er det bare å gå lett over med en clay etterpå... Da får du også fjernet det meste annet av urenheter.

Eller så funker også de fleste andre afettinger du kjøper på bensinstasjonen, men ikke like godt.

Husk det er ingen fordel å gni disse flekkene rundt på bilen med en skumpute eller en gammel sokk.............. blir godt med riper av slikt....

MrX
16/07/10, 01:36
Er vell ingen som gnikker på bilen med en gammel sokk. Jeg bruker og vaske bilen grundig og så fukte asfaltflekkene med tar remover og la det virke i noen min før jeg vasker de vekk med en mikrofiberklut. Blir skjelden noen gnikking.

Men nå skal det være sagt at jeg liker og ha ren bil, MEN jeg liker ikke og vaske bil. Og kommer aldri til og sitte og bestille masse forskjellige vaskemidler på nettet, får duge med det jeg finner på butikken.