PDA

Vis full versjon : M47 med tvilsom/løs girspak



vangsfreaken
16/11/17, 19:47
god kveld, vccn! har et litt spesielt problem med 740'n... en av de tidligere eierne har nok vært litt i overkant glad i å dra i spaken, å har tydeligvis dratt istykker noe. problemet er at jeg kan ta tak i hele girspaken å løfte den opp og "ut av ledd", noe som gjør det interessant å lete etter gir. det virker som det mangler noe låsing et eller annet sted, sånn at hele spaken kan løftes ut av midtre ledd, noe som igjen gjør det vanskelig å få flyttet på selve overføringen inn til kassa. er det noen som har vært borti noe lignende, eller kan si hva jeg trenger fra bildet under for å få satt den fast igjen?
http://forum.vccn.no/dbtgallery.php?do=gallery_image&id=673&gal=gallery&type=full

Christian
16/11/17, 20:30
Litt vanskelig å se fra det bildet men tipper du mangler 20/21.
Det er en segering som holder selve kuleleddet på plass, denne løsnes ofte for å ta ut girspaken ved bytte av clutch.
Sikkert ikke satt den på igjen. Men du finner ut av dette ved å demontere mansjetten.

vangsfreaken
16/11/17, 21:12
Litt vanskelig å se fra det bildet men tipper du mangler 20/21.
Det er en segering som holder selve kuleleddet på plass, denne løsnes ofte for å ta ut girspaken ved bytte av clutch.
Sikkert ikke satt den på igjen. Men du finner ut av dette ved å demontere mansjetten.

takk takk! detta når jeg fra oversiden eller? å når vi først driver på, er det nummer 5 og 6 som er foringene som pleier å forårsake slark?

vangsfreaken
18/11/17, 18:42
takk takk! detta når jeg fra oversiden eller? å når vi først driver på, er det nummer 5 og 6 som er foringene som pleier å forårsake slark?Bump...

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Christian
18/11/17, 19:07
Ja det er det.