PDA

Vis full versjon : Vparts hovedlykter



-Jørn-
13/11/17, 20:05
Noen som har prøvd hovedlyktene til Vparts å kan fortelle hvordan kvaliteten er på dem.
MINE lykteglass på min 2006 XC70 er veldig matt,jeg hadde et firma til å våtslipe å polere dem og dem var veldig fin i nesten 1 år men nå er de like slitte igjen. Tenker hvis kvaliteten er bra er nesten 3000kr bra pris.

volvoRsport
13/11/17, 20:29
Tror muligens Svirre har lykter fra Vparts på den ene V70'en sin.

jerognal
13/11/17, 20:49
Vær obs på en ting; har lyktene seperat lysjustering på langlys/nærlys? Når mine uorginale har riktig justerte nærlys så lyser langlysene rett i bakken. Andre har motsatt problem. Er VELDIG interessant om noen finner lykter med separat justering nærlys/langlys....

-Jørn-
13/11/17, 21:55
https://vparts.se/no/xc70/volvo-xc70-2000-2007/styling/stralkastare-lyktglas/facelift-stralkastare-till-volvo-s60-v70n-xc70-05.html

Er disse jeg tenker på

4x4vinge
14/11/17, 13:33
Jeg monterte disse fra v parts for 3 år siden og er like fin i dag og ingen fukt heller så disse er å anbefale fra min side

Men husk og ikke stå parkert med nær fjern lys tentda blir plasglasset så varmt at det brenner seg skit fast og spyler væska sliter på glassene utvendig over sikt.

FroBe
14/11/17, 15:29
Plastglass skades også av UV-stråling fra sollys og uoriginale xenon-pærer uten skikkelig UV-filter.

jerognal
14/11/17, 17:13
Har V-parts lyktene separat justering av fjernlys/nærlys?

Svirre
14/11/17, 18:16
TYC er leverandør av de lyktene jeg har, så regner med det er samme produsent på disse som det linkes til her også. For 3000kr får man mye for penga, men det er ikke Valeo-kvalitet (orginal).

Jeg har ikke letet etter separat justering mellom fjern- og nærlys, men antar at det er enkel justering da begge reflektorene justeres samtidig med den ene justeringsskruen.

Jeg tviler også på at disse blir betydelig UV-skadet på 5år. Kjøp deg noen gode lyspærer (Osram NightBreaker eller Philips Xtremevision?) så får du bra lts bra disse lampene.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Ludo
14/11/17, 19:42
Jeg kjøpte glass av Vparts i fjor og synes det var helt knall! Tok en kveld å bytte de, men ble strøkent etterpå... Og sparte MYE kontra det å handle originale lykter...

Svirre
15/11/17, 11:47
Jeg kjøpte glass av Vparts i fjor og synes det var helt knall! Tok en kveld å bytte de, men ble strøkent etterpå... Og sparte MYE kontra det å handle originale lykter...
Er ikke utskiftbare glass på faceliftmodellene da det er hellimt plastglast.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

René Fredriksen
22/11/17, 00:22
Er ikke utskiftbare glass på faceliftmodellene da det er hellimt plastglast.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

alt kan modifiseres :) Så om det er mulighet for og få kjøpt inn glass til org facelift lykter et sted hadde jeg blitt glad i allefall :P mye lar seg separere med varmluft og kniv :) men blir vel egentlig like greit og prøve de fra vparts.

noen her som har prøvd fra bsbildeler.no? https://www.bsbildeler.no/Frontlykt-P10323.aspx litt dyrere enn vparts da men der kommer vel toll og avgifter å med i bildet så blir vel gjerne rundt det samme.

Svirre
22/11/17, 08:09
alt kan modifiseres :) Så om det er mulighet for og få kjøpt inn glass til org facelift lykter et sted hadde jeg blitt glad i allefall [emoji14] mye lar seg separere med varmluft og kniv :) men blir vel egentlig like greit og prøve de fra vparts.

noen her som har prøvd fra bsbildeler.no? https://www.bsbildeler.no/Frontlykt-P10323.aspx litt dyrere enn vparts da men der kommer vel toll og avgifter å med i bildet så blir vel gjerne rundt det samme.
Alt kan modifiseres, selfølgelig ;)

De fra BS bildeler er sikkert TYC. Valeo koster noget mer. Dog igjen sikkert samme produsert som Vparts leverer, og da blir de billigere ser jeg.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

jerognal
22/11/17, 11:37
Setter veldig pris på om noen kan gi tilbakemelding på Vparts-lyktene etter montering og utprøving. STemmer lysbildet på langlys når nærlys er riktig justert? For om det ikke stemmer og langlys ikke har separat justering er det bortkastet.

Ola Hagen
22/11/17, 12:10
Setter veldig pris på om noen kan gi tilbakemelding på Vparts-lyktene etter montering og utprøving. STemmer lysbildet på langlys når nærlys er riktig justert? For om det ikke stemmer og langlys ikke har separat justering er det bortkastet.

Jeg har en 2007 v70n med bi xenon originalt. Fekk R-fanger i en forsikring sak, så der manglet jeg lykte spyling, også var det tid for eu kontroll.
Vpart var jo billig på lampesett i halogen, så jeg bestilte ett sett, men med de hvite refleksene.

Men så kom høsten og jeg syntes lysbildet var veldig smal, dårlig lys mot grøftekantene......

Og parklys på høyre side funker ikke, der er det en løs stikk i hoved kontakta som er løs, men skal sende inn bilde til vparts så får vi se.

Men har uansett satt på xenonlampene igjen, da jeg ble skuffa over lysbildet + justeringa på lampene går jævlig tungt...

men uansett pene lamper.

Svirre
23/11/17, 00:10
Fungerer dårlig å sammenligne to lamper som overhodet ikke er like.. xenon vil uansett gi bedre lysbilde og mer lys enn halogen.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

jerognal
04/04/18, 15:24
Framdeles ingen som kan gi et svar på om det finnes halogenlykter med separat justering langlys/nærlys? Evt at lysbildet stemmer med kun en justeringsskrue?

locked
05/04/18, 12:57
Eg kjøpte valeo lampae hos vparts for ein del år sidan, veldig fine og god kvalitet (oem) problemet oppstod når eg hadde montert dei og det viste seg at desse var for venstrekøyring. Det tok vel i overkant av eit år for vparts å ordne opp i dette. Når dei nye lampene endeleg kom så var det noko helvettes uorginale greier. Då va eg så lei at eg godtok å få igjen ein ganske stor del av kjøpesummen.

Desverre gjekk det kort tid før desse dritlampane vart stygge pga. fukt innvendig. Søppel.

locked
05/04/18, 12:59
Framdeles ingen som kan gi et svar på om det finnes halogenlykter med separat justering langlys/nærlys? Evt at lysbildet stemmer med kun en justeringsskrue?

Dette er nok eit evig problem. Du må evt. dele reflektoren sidan dei er støypt saman i ein del. I tillegg blir problemet forsterka fordi nærlyset er på samtidig med fjernlyset. Lys nær bilen er ikkje bra når ein skal sjå langt fram. Det har same virkning som nærlys og tåkelys.

jerognal
05/04/18, 15:05
Eg har sånne svarte stylinglykter med linse på nærlys. Bare dritt. Lurer på å prøve de fra BS bildeler istedet. Får jo i tillegg 15% som ny kunde.....
Og med utkoblede lyktespylere så holder de sikkert en stund.....

locked
05/04/18, 22:20
Eg endte opp med å kjøpe brukte orginale lampar. Dei helde godt :-)

jerognal
06/04/18, 10:26
joda hadde det dukket opp til en fornuftig pris så......

locked
06/04/18, 19:17
Eg kjøpte mine i Sverige, henta dei ein gong eg var der i jobbsammenheng alikavel. Meina eg gav 1500SEK for eit par som var veldig fine :-)