PDA

Vis full versjon : Hvilken vei skal egentlig Xenonpærene stå i en 2013 XC60?



Mastiff
10/11/17, 16:08
Jeg byttet Xenonpære på passasjersiden (opprinnelig satt den ødelagte pæra på førersiden), og nå syns jeg den lyser for langt oppe i "heia", alså for langt mot høyre og opp. Jeg lurer på om jeg kan ha klart å sette selve pæra feil inn. I så fall pinlig... Jeg trodde jeg satte den riktig, og den står vel med pluggen ned nå. Er det noen som vet hva som er det riktige? Jeg har prøvd å google og sjekke på YouTube, men ingen av bildene eller videoene jeg fant har akkurat samme type lykter, eller så viser de ikke hvordan pærene sitter i når de skiftes.

konso
10/11/17, 20:50
Om du har kjøpt pære fra biltema, så er de årsaken til rart lysbilde. De reiser veldig bratt opp på høyre side av lysbildet ift anerkjente pærer. Har selv opplevd dette.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Mastiff
11/11/17, 10:57
Aha, det forklarer nok saken. Men de gir ikke mindre lysutbytte i de vanlige områdene? Eller gjør de det? Jeg kjøpte dem faktisk etter at folk her på forumet sa at de hadde gode erfaringer med dem... Vil de ha noe å si om jeg flytter den til førersiden istedenfor?

konso
11/11/17, 16:32
Lysstyrke er bra, men taper seg fortere enn f.eks philips..

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Mastiff
12/11/17, 16:09
Jeg uttrykte meg litt dårlig. Jeg tenkte egentlig mer på om det er felter i lyskjeglen som har dårligere lys på grunn av måten pærene går oppover. Eller om det bare er forholdsvis uviktige ting langt ute i periferien.