PDA

Vis full versjon : Voldsom lekkasje inn på golv passasjerside foran LØST!.



jerognal
10/11/17, 08:41
Hele golvet var sørpe vått i dag. Passasjer framme. Hvor er typisk det kan lekke inn utenom frontrute? (Regner ikke med at frontruta lekker litervis inn).
Ser det er vått ned fra front teppe denne siden....
Hadde problemer med fukt i defroster tidligere, nå ser det ut som jeg er på sporet av feilen der.....:cool:

eirikul
10/11/17, 09:33
Jeg ville sjekket at drenering er ok foran frontrute, under vifte og pollenfilter. Mulig løv og rask har tettet dreneringene

Sent fra min E6653 via Tapatalk

jerognal
10/11/17, 09:36
Den slangen som går ned fra viftehus og ned i golvet er sjekket.
Kan nevne at eg har takluke. Har den en drenering ned her foran?

aarnes
10/11/17, 10:00
Den slangen som går ned fra viftehus og ned i golvet er sjekket.
Kan nevne at eg har takluke. Har den en drenering ned her foran?

Du har drenering i takluka ja.
Åpne den helt opp og blås med trykkluft i dreneringa på hver side.

jerognal
10/11/17, 11:36
Da er takdrenering blåst. Men var helt tørt i renna så luken er tett.
MEN: Kupefilterboks er dyvåt inni. Så det er her det vannet kommer fra. Bunna av denne boksen har en drenering i front. Her er dog ingen slange.... Synes merkelig for meg.....
Kan noen sjekke for meg: Skal denne boksen ha en slange i bunn? Hvor skal den i så fall?
Evt. Hvor kommer alt vannet inn i boksen fra? Skal vel ikke være fiskedam i kupefilterboksen?;)
Skjønner hvorfor det dogger fra defroster ja....

jerognal
10/11/17, 11:49
Fant denne:
https://www.youtube.com/watch?v=NgIdq1ha0go

Mye nyttig info.
I tillegg nevnes det et dren fra ac på førerside over gasspedal som går tett og fører til våte tepper.

Denne videoen burde egentlig vært som en sticker et sted i forumet....

jerognal
13/11/17, 13:37
Lekkasje funnet. Når bilen står i bratt motebakke står avløpet under vindu foran luftinntak høyere enn luftinntaket. Det er en pakning her på rammen til inntaket men den holder ikke tett. Løsningen er som i videoen. Godt med sikaflex under pakning samt utenpå etter at du setter rammen på plass. Nå KAN det ikke renne inn uansett. Ja det blir et hælvete å få av rammen om det trengs, men den tid den sorg. Nå er det tett iallefall.