PDA

Vis full versjon : Trekking av signalkabel i V70 2007



Mr. RAH
15/07/10, 10:34
Da har jeg kjøpt sub og forsterker som skal i bagasjerommet, var tenkt og få trekkt opp signal kabelen fra cd spillern finnes det en lett måte for dette så jeg slipper og demontere hele bilen inni?

Lurte på om det gikk an og trekke den gjennom midtkonsollet eller noe slikt?

Strømmen til forsterkeren er vel bare og hente fra batteriet i bagasjen.

Sub, morsom liten sak, virker som det er ganske greit trøkk i den da jeg prøvde den i en kompis sin bil.
http://www.iceaudio.no/?func=varer&vnr=17009
Forsterker
http://www.iceaudio.no/?func=varer&vnr=16014

Grunnen til jeg ikke bruker orginalsub og forsterker er fordi jeg har 7seter, og da passer visst ikke den.

hobby610
16/07/10, 09:28
Da har jeg kjøpt sub og forsterker som skal i bagasjerommet, var tenkt og få trekkt opp signal kabelen fra cd spillern finnes det en lett måte for dette så jeg slipper og demontere hele bilen inni?

Lurte på om det gikk an og trekke den gjennom midtkonsollet eller noe slikt?

Strømmen til forsterkeren er vel bare og hente fra batteriet i bagasjen.

Sub, morsom liten sak, virker som det er ganske greit trøkk i den da jeg prøvde den i en kompis sin bil.
http://www.iceaudio.no/?func=varer&vnr=17009
Forsterker
http://www.iceaudio.no/?func=varer&vnr=16014

Grunnen til jeg ikke bruker orginalsub og forsterker er fordi jeg har 7seter, og da passer visst ikke den.


Er inne på samme tanken som du....Har byttet ut høytalerene framme og bak (pioneer bak, og focal framme)
Men ønsker å fullføre med en sub bak. Så jeg har så vidt begynt å fundere på om jeg skal montere en subkasse (lik din) eller felle ned en sub i stepphjulbrønnen,
Signalkabler og evet. strøm må da på plass.
Men om en henter strøm fra batteriet, så vil vel forsterkeren stå men "power" på¨ hele tiden, siden spilleren kun sender ut styrestrøm for å slå den av/på.
Jeg har vurdert å kansje ta strømen fra 12V framme, som går av/på med tenningen, men er litt usikker på om den 12v tåler å drive den forsterkeren jeg vurderer (300W)
http://www.pixmania.com/no/no/5480000/art/pioneer/bilforsterker-gm-3300t.html

Volvo-Christian
16/07/10, 09:53
Er inne på samme tanken som du....Har byttet ut høytalerene framme og bak (pioneer bak, og focal framme)
Men ønsker å fullføre med en sub bak. Så jeg har så vidt begynt å fundere på om jeg skal montere en subkasse (lik din) eller felle ned en sub i stepphjulbrønnen,
Signalkabler og evet. strøm må da på plass.
Men om en henter strøm fra batteriet, så vil vel forsterkeren stå men "power" på¨ hele tiden, siden spilleren kun sender ut styrestrøm for å slå den av/på.
Jeg har vurdert å kansje ta strømen fra 12V framme, som går av/på med tenningen, men er litt usikker på om den 12v tåler å drive den forsterkeren jeg vurderer (300W)
http://www.pixmania.com/no/no/5480000/art/pioneer/bilforsterker-gm-3300t.html
Strømmen inn til forsterkern tar du rett fra batteriet, og jordinga tar du også bare bak. Men styrestrøm legger du frem til spilleren (sammen med signalkabel) dette er bare en tynn ledning som skal skru forsterkeren av og på sammen med spilleren/tenninga.

Mr. RAH
16/07/10, 12:49
Er inne på samme tanken som du....Har byttet ut høytalerene framme og bak (pioneer bak, og focal framme)
Men ønsker å fullføre med en sub bak. Så jeg har så vidt begynt å fundere på om jeg skal montere en subkasse (lik din) eller felle ned en sub i stepphjulbrønnen,
Signalkabler og evet. strøm må da på plass.
Men om en henter strøm fra batteriet, så vil vel forsterkeren stå men "power" på¨ hele tiden, siden spilleren kun sender ut styrestrøm for å slå den av/på.
Jeg har vurdert å kansje ta strømen fra 12V framme, som går av/på med tenningen, men er litt usikker på om den 12v tåler å drive den forsterkeren jeg vurderer (300W)
http://www.pixmania.com/no/no/5480000/art/pioneer/bilforsterker-gm-3300t.html

Er bare og hente fra batteriet bak, trekker ikke strøm før man slår på forsterkeren via remotekabelen fra spiller. Tror jeg kommer til og prøve og få trekkt signalkabel + basscontrol under mattene i bilen så det ikke ligger og slenger over alt.(har hatt større stereo i andre biler uten at det har stjelt strøm, bortsett fra at jeg hadde en kondensator som kortsluttet da ble det lite strøm)

Hadde jeg hatt valget hadde jeg tatt subben i stepphjulsbrønnen, men all den tid min er det montert ekstra seter i bagasjen så blir det en dårlig løsning og da gikk jeg for en 8'' med kasse meget liten sak og den forsterkeren jeg ble anbefalt til den, forsterkeren blir gjemt under platene i bagasjen den den måtte passe inn.

Får se i løpet av helgen viss været holder seg uten altfor mye regn så skal jeg prøve og få koblet det opp i løpet av helgen, er vel ikke altfor mye arbeid og legge opp dette, i passaten jeg hadde brukte jeg trekkefjær for hus kabler under mattene for og dra kablene uten og demontere bilen.

hobby610
16/07/10, 19:48
Er bare og hente fra batteriet bak, trekker ikke strøm før man slår på forsterkeren via remotekabelen fra spiller. Tror jeg kommer til og prøve og få trekkt signalkabel + basscontrol under mattene i bilen så det ikke ligger og slenger over alt.(har hatt større stereo i andre biler uten at det har stjelt strøm, bortsett fra at jeg hadde en kondensator som kortsluttet da ble det lite strøm)

Hadde jeg hatt valget hadde jeg tatt subben i stepphjulsbrønnen, men all den tid min er det montert ekstra seter i bagasjen så blir det en dårlig løsning og da gikk jeg for en 8'' med kasse meget liten sak og den forsterkeren jeg ble anbefalt til den, forsterkeren blir gjemt under platene i bagasjen den den måtte passe inn.

Får se i løpet av helgen viss været holder seg uten altfor mye regn så skal jeg prøve og få koblet det opp i løpet av helgen, er vel ikke altfor mye arbeid og legge opp dette, i passaten jeg hadde brukte jeg trekkefjær for hus kabler under mattene for og dra kablene uten og demontere bilen.


Frister mest (og er nok finest) om jeg feller ned suben i hjulbrønnen ja. men må ha stephjulet der, så får se om jeg får til en en grei løsning med løs MDF plate over hjulet med nedfelt sub i senter. litt usikker på festemåte. må vertfall lyddempe hjulbrønnen og finne ny plass for jekk og verktøy (burde vel gå greit) om dette gir grei basslyd, så slipper jeg den frittstående subkassen.om det evet blir dårlig bass, så får jeg hjeller bygge en basskasse.
sub å forsterker må jeg ha uansett.

Du må komme med tilbakemelding, når suben er montert og testa. Tipper bra bedring uansett om en bruker kasse eller nedfellig i hjulbrønn

Mr. RAH
17/07/10, 10:15
Frister mest (og er nok finest) om jeg feller ned suben i hjulbrønnen ja. men må ha stephjulet der, så får se om jeg får til en en grei løsning med løs MDF plate over hjulet med nedfelt sub i senter. litt usikker på festemåte. må vertfall lyddempe hjulbrønnen og finne ny plass for jekk og verktøy (burde vel gå greit) om dette gir grei basslyd, så slipper jeg den frittstående subkassen.om det evet blir dårlig bass, så får jeg hjeller bygge en basskasse.
sub å forsterker må jeg ha uansett.

Du må komme med tilbakemelding, når suben er montert og testa. Tipper bra bedring uansett om en bruker kasse eller nedfellig i hjulbrønn

Blir sikkert greit med bassen nedi hjulbrønnen, så klart greit og bevare reservehjulet, har ett litt mindre en standar pga setene som er i bagasjen så kansje det hadde vært en grei ting og ha nedi for og så bygge kasse.

Var inne på tanken og bytte hele bunnen i bagasjen til en IBC
http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/products_id/4714

Men fant ut det ble litt i dyreste laget for jeg skulle ikke ha noe stort stereoanlegg

Har montert suben og forsterkeren og det ble en klar forbedring, men må justere det inn litt bedre og spille det inn slik at det låter korrekt, ble en helt klar forbedring. Spiller så pass at viskeren på bakluka har ganske grei vibrasjon.... Så jeg har litt troen på denne, skulle visst spille som en større sub. Så om noen dager så har jeg vel spillt og justert litt mere.

locked
22/07/10, 23:29
Det tar deg en time å rive ut fram+baksete, midtkonsoll, gulvtepper og bagasjeromsgulv. Så får du vaska skikkelig når du først holder på.

Mr. RAH
23/07/10, 15:26
Det tar deg en time å rive ut fram+baksete, midtkonsoll, gulvtepper og bagasjeromsgulv. Så får du vaska skikkelig når du først holder på.

Skal ta og gjøre det, er den noe man må passe på når man demonterer disse setene? Tenker da litt på airbager osv.

locked
23/07/10, 16:24
ja, ta av batteriet, vent en halvtime før du løsner kontakten under setet.

så monterer du inn setene, kobler i kontakten, setter på tenninga og kobler til batteriet.

locked
31/07/10, 20:10
Nå skal jeg bygge stereo i bilen min. Planen er som følger

Plan A:
- Et kompaktbygd 10" element i lukket kasse. Støpt i reservehjulet. Forsterker er det plass til foran batteriet. De to setene i bagasjen gikk rett ut men ingen problem å bygge dette med de ekstrasetene baki.
- Bytte alle høyttalere med Focal A1 serie.

Plan B:
- Oppgradere til HU-850 spiller

Plan C:
- Oppgradere til ettermarked 2DIN spiller