Logg inn

Vis full versjon : Volvo 240 Turbo startproblemer

KenPett
03/11/17, 13:14
Hei, har en 240 med B230fk som ikke vil starte.

problemene begynte i sommer når den var tungstartet, etter hvert ble bare problemene verre og verre, og blilen ble mer og mer tungstartet, og nå til slutt vil den ikke starte i det hele tatt, får bensin og har gnist, av og til starter den når man slipper nøkkelen, men som oftest så ettertenner den bare når man slipper nøkkelen etter å ha filt litt.

noen som har noen forslag ttil hva som kan være galt?

vangsfreaken
03/11/17, 14:34
Gikk den normalt når den starta? Har du sjekka at du har bensin og gnist på samtlige sylindere?

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

KenPett
03/11/17, 17:19
Gikk normalt bortsett fra at den "hakket" av og til på høyt turtall ved harde pådrag, kommer bensin ut av alle dysene og er gnist på alle pluggene. virker som om noe er galt med tenningen da den bare startet og gikk når jeg slapp nøkkelen etter å ha kjinnet, men nå putrer den bare litt av og til når jeg slipper nøkkelen etter å ha kjinnet..

anders1997
03/11/17, 21:05
Gikk normalt bortsett fra at den "hakket" av og til på høyt turtall ved harde pådrag, kommer bensin ut av alle dysene og er gnist på alle pluggene. virker som om noe er galt med tenningen da den bare startet og gikk når jeg slapp nøkkelen etter å ha kjinnet, men nå putrer den bare litt av og til når jeg slipper nøkkelen etter å ha kjinnet..

Hadde same problemet med min, og viste seg faktisk å vere tennpluggene sjølv om dei hadde gnist. Er verdt et forsøk med nye plugger :)

KenPett
06/11/17, 18:43
fant problemet på lørdag, viste seg å være coilen som ikke fikk strøm i hakk 3 på tenningen, så etter litt omkobling var alt som det skulle