PDA

Vis full versjon : Virvelspjeld.



Viggo J
02/11/17, 13:18
På min bil er dette hersens virvelspjeldet i innsuget ute av drift da lenkearmen har knekt og kula på festet er bortslitt. Veldig klassisk med andre ord... Så jeg har bare hengt opp spjeldet med et snøre. Så mitt spørsmål er om det nu er så stor forskjell på ytelsen i motoren om dette er i orden eller ikke ?

Svirre
02/11/17, 21:55
La den stå åpent hvis du lar den være. Ytelsesmessig blir den redusert ved høyere turtall om spjeldet er lukket. Du kan oppleve feilkoder, ujevn gange og/eller høyere forbruk, men det er ikke sikkert.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

gaupe
05/11/17, 11:34
Står den open, vil den blande blandinga på lik måte som tidlegare D5, så det burde ikkje vere det store problemet. Trur ikkje du skal få feilmelding heller på det, men eg reknar med at du mistar ein del i botndraget.

Ola Hagen
12/03/18, 14:10
La den stå åpent hvis du lar den være. Ytelsesmessig blir den redusert ved høyere turtall om spjeldet er lukket. Du kan oppleve feilkoder, ujevn gange og/eller høyere forbruk, men det er ikke sikkert.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

hvilken posisjon er den oppe?

evnt bilde?

andreash
29/04/18, 23:04
Ned og bak skal den vel være åpen. Men er nok mykje sot og guffe inni der som burde vore fjerna. Min var nesten heilt tett.