PDA

Vis full versjon : Problem med sentrallås og elvindu på passasjersiden, 01 V70



Pål K
01/11/17, 22:49
Lurer på om noen kan gi meg noe tips rundt denne utfordringen. Når jeg låser opp bilen med key fob’n hender det at døren på passasjersiden foran ikke låser seg opp. Det skjer ikke hele tiden, det er heller ikke noe spesielt mønster i når det skjer.

Når det skjer virker det som om alt i den døra er helt dødt, sentrallås virker ikke fra førersiden ei heller elvinduet. Hvis jeg da trykker på sentrallås knappen på passasjersiden «aktiveres» alt igjen. Er litt ute og sykler her i og med dette skjer litt til og fra.

Noen som vet hva som kan være problemet? Er det DDM eller PDM som krangler eller er det noe helt annet. Har lite erfaring med disse bilene men ville gått rett på og eventuelt skiftet DDM hvis dette hadde vært amerikansk bil (les Chevy Tahoe el.)

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger, på forhånd takk.

FroBe
02/11/17, 07:16
Låsekassene pleier ofte å trøble på disse bilene, låsen i førerdøren min jukser periodisk.
Du kan heller ikke utelukke den bevegelige kabelen eller kontakten som går inn i bilen.

Med VIDA så ser man hvilke feil med dørlåsene som bilen har registrert, dette kan du få sjekket på et Volvo-verksted eller hos andre som har VIDA.

Pål K
02/11/17, 18:03
Takk for svaret, skal sjekke opp dette. Lest litt i dag at PDM’n er standard sykdom på denne generasjon V70 og at svaret er å kjøpe ny PDM og få Volvo til å programmere den til bilen. Hvordan høres dette ut for dere som har peiling?