PDA

Vis full versjon : volvo 850 vanskelig å få i gir



volvo245gl
31/10/17, 19:34
Har byttet clutch på en 850 med m56. Etter dette har det vært vanskelig å få den i revers.
Må settes i 1, rulle litt, så kan man få den inn i revers.
Kan av og til være litt vrien i 1 gir, men er ikke så ofte.
Byttet olje på kassen samtidig som jeg skiftet clutch.
Noen som har vært borti det? Justering som er feil? Eller som må gjøres?

Svirre
31/10/17, 20:05
Ble utløserlager byttet? Og er det luftet godt nok på slavesylinderen? Veldig mange bruker den gamle luftemetoden ved trykk på bremsepedalen, men har snublet over et par saker hvor det har lønnet seg i stor grad å bruke vakuum.

volvo245gl
01/11/17, 21:24
Utløserlageret ble byttet samtidig.
Slavesylinderen ble bare løst fra festet, men ikke koblet fra røret. Gikk akkurat å lirke den fri. Stripset med armen inne mens clutchen ble byttet.
Så tror ikke det ble nødvendig med lufting da?

Svirre
02/11/17, 15:52
Burde ikke ha noe å si da hvis alt har vært holdt tett, men sikkert ikke dumt å bytte bremsevæsken til slavesylinderen. Da får man uansett eliminert en ting.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

volvo245gl
02/11/17, 20:40
Ok, da får jeg prøve det nå i helgen.

volvo245gl
13/11/17, 15:58
Har nå prøvd å lufte slavesylinderen.
Fikk ut ett par luftbobler, så ren klar bremseveske. Brukte:http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsehydraulikk/Bremsecaliper/Bremselufter-2000031634/
Stengte igjen "kranen" mens det ble sugd ut ren bremseveske.
Skulle så prøve bilen, da gikk clutch-pedalen i bånn.
Måtte ta den ut igjen for hånd. Prøvde å lufte igjen men nå kommer det ikke noe ut av slavesylinderen.
Noen som vet hva som er galt?
Er slavesylinderen gåen?

volvo245gl
05/01/18, 21:40
Bare for å oppdatere:
Byttet slavesylinder ny orginal Bosch. Samme problem.
Byttet til en Lukas sylinder, da virket alt helt perfekt!
Samme "slaglengde" på sylinderen. Men tydligvis forskjell på de.....