PDA

Vis full versjon : '07 S80II D5 - DSTC Service erfordras - feilkode på bromstrycksgivare



volvoRsport
29/10/17, 17:36
Faren min fikk opp "DSTC service erfordras" i displayet her om dagen. Jeg leste av feilkoder i dag og følgende dukket opp:

BCM-C004401 Bromstrycksgivare "A" - generelt elektrisk fel
ECM-P061E64 Intern styrmodul funktion bromssignal - Algoritmfel - Orimligt signal
TCM-P055600 Bromsservo tryckgivarkrets inom/utanför gränsvärden

Er det mest sannsynlig at det er selve giveren (giver A) som er problemet eller kan det være noe annet?

Svirre
30/10/17, 18:21
Det virker som om det er algorytmegiveren som kan være defekt. Det skal være mulig å få lest ut live-verdier på hvor fort og hvor langt bremsepedalen. Kan være en fusk/periodisk feil med denne også.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Christian
30/10/17, 21:18
Det virker som om det er algorytmegiveren som kan være defekt. Det skal være mulig å få lest ut live-verdier på hvor fort og hvor langt bremsepedalen. Kan være en fusk/periodisk feil med denne også.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Hva i alle dager er en algorytmegiver? :p

Jeg ville begynt med bremsetrykkgiver dersom dette er en løs del, de andre feilkodene kommer pga feil på ABS.
Hvis du har anledning til å lese ut med datalogger er dette en grei måte å feilsøke på.
Evnt. sjekke kontakter og måle ledningsnett.

Svirre
30/10/17, 21:53
Hva i alle dager er en algorItmegiver? :p


Korrigert den nå :P

Ref:
http://denstoredanske.dk/It,_teknik_og_naturvidenskab/Informatik/Software,_programmering,_internet_og_webkommunikat ion/algoritme

volvoRsport
01/11/17, 11:36
Jeg ville begynt med bremsetrykkgiver dersom dette er en løs del, de andre feilkodene kommer pga feil på ABS.
Hvis du har anledning til å lese ut med datalogger er dette en grei måte å feilsøke på.
Evnt. sjekke kontakter og måle ledningsnett.

Jeg tenkte at de andre feilkodene var relatert til det samme, en følgefeil av f.eks. en dårlig giver?
Tenkte å prøve å rense kontakten først, av det jeg har lest meg til så skal begge giverne sitte under bremsesylinderen. Litt knotete å komme til på disse bilene ser det ut til, må muligens ut med batteriet for å klare å komme helt inn til bremsesylinderen. Alt sitter jo bortgjemt under deksler..